Probleem: Mail sturen met freedom.nl account als alias/identiteit

Hoi,

Kunnen anderen wel/niet ovv alias vanuit Freedom-account mailbox mailen ? Lees verder voor achtergrond. Bvd.

Ik probeer mbv van mijn xxxxx@freedom.nl mailbox account als alias cq identiteit mail te sturen naar een bestaand adres van een ontvanger
Dit mislukt met boodschap:

Sending of the message failed.
An error occurred while sending mail. The mail server responded:
<alias@freedom.nl>: Sender address rejected: not owned by user acount@freedom.nl.
Please check the message recipient "adres@ontvanger.nl" and try again

Met webmail is de boodschap iets vager verwoord:
SMTP-fout (553): Ontvanger "adres@ontvanger.nl" kan niet toegevoegd worden (5.7.1 <alias@freedom.nl>: Sender address rejected: not owned by user account@freedom.nl).

Mail sturen naar de alias@freedom.nl zelf wordt prima ontvangen en doorgerouteerd naar mijn acount@freedom.nl mailbox.
Zend alias & identiteit gebruiken op het eigen domein, gaat verder ook prima. De alias/identiteit functie lukt echter niet met mijn freedom mailbox-account.

Weet iemand dit te duiden ?
Voordat ik een ticket open hoor ik graag of anderen dat ook hebben met een gerelateerde alias van en op het freedom account-mailbox.

TIA

Ik gebruik de aliassen alleen in webmail.freedom en daar kun je dan identiteiten toevoegen en die kunnen dan worden gebruikt om onder die alias te verzenden.

Thx, in webmail - als gezegd - van mijn freedom account kreeg ik dus de
SMTP-fout (553): Ontvanger "adres@ontvanger.nl" kan niet toegevoegd worden (5.7.1 <alias@freedom.nl>: Sender address rejected: not owned by user account@freedom.nl).

Heel, heel curieus nu opnieuw geprobeerd om screenshots te maken, en nu lukt dat wonderbaarlijk wel.
Lukte nu ook - ongewijzigd - met mijn eerdere Thunderbird poging die eerder fout verliep.
Mogelijk hebben de “gremlins” hun holletje :man_technologist: uitgegraven.

Enfin, issue is voor mij opgelost.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.