Probleem opgetreden bij het bezorgen van je bericht aan xxx@mijndomein.nl

Er verdwijnen email berichten, die aan mij gericht zijn in de prullenbak van Soverin.

De verzender krijgt de melding

“Bericht niet bezorgd

Er is een probleem opgetreden bij het bezorgen van je bericht aan xxx@mijndomein.nl.

Bekijk hieronder de technische gegevens.

De reactie van de externe server was: 554 5.7.1 Spam message rejected”

Helaas weet ik dan helemaal van niets. In dit laatste geval liep het bericht via mijn gmail account, die doorstuurt naar xxx@mijndomain.nl (bij freedom/soverin), zodat ik daar de “554 5.7.1 Spam message rejected” ontving. In gmail zag het dat het om aanpassingen van de Paypal voorwaarden waren. Dat is geen wereldramp, maar ik weet niet welke wel belangrijke berichten, te pas en te onpas worden verwijderd door het spamfilter bij Soverin.

Ik heb het idee dat er meer berichten een tijd lang niet aankomen, zoals berichten en aankondigingen uit mijn buurt van gemeente Amsterdam.nl.

Dit maakt email via Soverin/Freedom een bijzonder onbetrouwbaar communicatie kanaal.

1 like

Heb je je instellingen voor spam bij freedom ingesteld?
https://mijn.freedom.nl/mailbox/spam_rules

Ja dat staat ingesteld, dat helpt niet. Zie antwoord van PeterB hierover.

O dat is niet ok, dat deel had ik niet gevolgd.

Geen probleem @BertW. Ik ga poosje wachten op antwoord van Helpdesk van Freedom.

Als mail komend van vreemde eenden, in het voorportaal al wordt ingeslikt. Wmb ook een issue dat Freedom/Soverin wat te kieskeurig wil zijn t.a.v. gehanteerde TLS/SSL/keys.
Dit afdwingen voor haar eigen maildomein, moet zij zelf weten. Dit opleggen aan mijn eigen domein; is omdat zij dit zo heeft ingericht. Freedom zelf kan daar ws weinig aan doen want dat zijn immers de gebezigde contractvoorwaarden.

Ik moet nu bv bepaalde mail via een ingewikkelde Amazon-smtp hoepel naar Freedom accounts versturen omdat een tussenliggende maildienst in kwestie niet kan (noch gaat) voldoen aan transporteisen en ik die mail wel moet laten aankomen.

1 like

Op 25 december 2024, dus bijna 14 dagen geleden, heb ik vraag hierover bij de freedom helpdesk neergelegd, maar behalve ontvangstbevestiging nog niets gehoord. Blijkbaar is de Helpdesk met andere zaken bezig.
Ik ga eens op zoek naar een andere provider, want de ondersteuning van freedom HD bij problemen is dramatisch slecht.