Problemen met CrowdAboutNow en Crowdfunding Freedom

Na gisteren 22 januari 2024 ingelogd te hebben op CrowdAboutNow, werd mij, net als bij anderen gevraagd mij te identificeren. Vandaag was de terugbetalingsregeling op CrowdAboutNow ineens verdwenen (gisteren stond deze er nog). De reden is vermoedelijk dat ik in 2022 accoord gegaan ben met certificaten van het restbedrag. Deze certificaten heb ik echter nooit ontvangen. Dit begint dus op flessentrekkerij te lijken; in 2019 in Freedom geinvesteerd uit idealisme, maar nu blijkt Freedom frauduleuze trekken te hebben. In augustus 2023 heb ik al eerder een poging gedaan om de certificaten te krijgen, maar die zijn toen ook niet (ondanks belofte) opgestuurd. Vandaar dat ik nu overweeg een advocaat in de hand te nemen, ook omdat mijn vertrouwen in Freedom er niet op vooruit is gegaan en ik inmiddels liever mijn geld terug heb.

Peter

1 like

Ik zou in jouw geval, sws ook een ticket inleggen en als daar geen inhoudelijke reactie op komt, een klacht neerleggen bij klacht@freedomnet.nl.
Natuurlijk zelf goed bekijken hoe -en of op grond van eigen stukken & mails, de situatie werkelijk is want anders worden het appeltaartpunten uitdelen.
Dat je fysiek ‘nog’ geen certificaten-bewijzen hebt ontvangen, kan een kwestie zijn van een uitgestelde* administratie.

Afgaan op wat CAN als ‘gevolgmachtigde’ toont zonder dat je daar verder naartoe kunt verwijzen, heeft verder weinig (juridische)waarde. Iedereen kan een (fout) “schermpje” maken. De contractpartij qua overeenkomst is onverlet “Freedom” die je dan stapsgewijs volgens protocol moet op -en aanlijnen.

Altijd vervelend wanneer goede bedoelingen door niet nakomen van afspraken, de bietenbrug op wordt gelanceerd en zij daarin aan ten onder gaat.
Zelf denk ik zeker niet dat Freedom ook maar enig kwaad in de zin heeft. Wel dat zij moeite heeft om betoonde welwillendheid te scheiden van plichtgevende verantwoordelijkheid.

*Mijn ervaring is doorgaans dat wanneer na een dag of zeg een week, geen voortschrijdende reactie is ontvangen, die ook niet meer zal komen. Dus na een week, wordt het fasegewijs bijschakelen waarbij overwogen kan worden om te bellen (alleen in eigen rust dan).

Suc6

1 like

@plucas Dat is merkwaardig, we hebben iedereen een die lening heeft omgezet in certificaten hierover een document gemaild met bevestiging en de certificaatnummers. Kun je in DM mij even wat meer details sturen?

Anco,

Hieronder een email van augustus 2023. Hierin werd gesteld dat de certificaten alsnog zouden worden toegestuurd. Maar die heb ik dus nog steeds niet ontvangen. (Ik weet dat het een document is dat enigszins lijkt op de oude overeenkomst).
Peter Lucas

------------------------ De Oude Email ----------------------------------------------------------
Beste Peter,

Ik heb een voor je nagekeken.

dit is de situatie:

  • Op 5 November 2019 heb je ons €1.000 geleend

  • Januari 2022 hebben we de 1e aflossing plus rente betaald

  • Eind 2022 heb je aangegeven dat je je lening wilt omzetten in certificaten, dat betekend dat je voor de €1.000 originele inleg 4 certificaten twv €250 per stuk hebt gekregen.Het restant van de lening is hiermee vervallen.

  • Deze maand ontvang je van ons nog een conversiedocument met daarin de bevestiging van de toegekende certificaatnummer.

MvG,

Anco

Op woensdag 16 augustus 2023 om 16:10:50 schreef Anco Scholte ter Horst:

Om op merkwaardig terug te komen.
De Crowdaboutnow site is bagger.
Mijn Investeringsinleg heeft zich spontaan verdubbeld afgelopen week.

1 like

Ook bij mij slaat het genoemde “Huidig belegd vermogen” echt helemaal nergens op. Geen enkele relatie te bedenken met de werkelijkheid.

Wel klopt nu de voortgang van plan B wel: 75%, was paar weken geleden nog 25%.

Maar er is opeens een AFM kennistoets toegvoegd bij je persoonlijke gegevens waar de eerder ingevulde gegevens (???) van te zien zouden moeten zijn. Maar je ziet een niet ingevuld nieuw formulier met vragen die me ook niet bekend voor komen.

1 like

als nietsvermoedende lezer krijg ik het vermoeden
dat je (na inloggen bij C-A-N) gegevens te zien krijgt, die NIET van jouw account zijn;
ik zou dan ook absoluut niet dáár jouw gegevens gaan invullen,
want: Geef je dan niet accoord? (ben geen jurist, dus dat weet ik niet)

Bewaar wel alle papieren en scherm-afdrukken die je hebt om (later) aan te tonen wat de situatie moet zijn.

Ben benieuwd hoe dit staat beschreven in de Algemene-Voorwaarden van C-A-N … …

Crowdfunders èn Freedom:
sterkte met dit verhaal !

Ik heb mijn lening laten omzetten in een certificaat. Als bewijs heb ik daar ook een e-mail van ontvangen.
Ik zou dus geen lening meer moeten hebben uitstaan bij Crowdaboutnow.

Maar niet dus. Volgens Crowdaboutnow heb ik nog steeds een lopende investering van 250 Euro,
Op de homepage staat:
Totaal geïnvesteerd €250
Huidig belegd vermogen €244

En waar die 244 Euro vandaan komt?
Zeg het maar…
Ik begrijp er helemaal niets meer van.

Om er vanaf te zijn en vanwege damage control heb ik via een direct message @Anco mijn beide certificaten te koop aangeboden. Hij meldde mij dat hij daar afgelopen maandag op zou terug komen. Maar maandag 22 januari geen reactie. Ook op een herinnering van mijn kant is (nog) geen reactie gekomen.
Het is een zootje.

Mijn vermoeden is anders.
Ik denk dat de site de veranderingen niet aan kan.
Het uitstellen en omzetten van het plan.
Bij mij staat de voortgang op 60% nu.

En mijn gegevens staan er nu eenmaal.
Geen gegevens, is in dit geval niet mogelijk.
Dat kan bij de bank ook niet.