Problemen met de Amino settopbox

Tot voor kort gebruikten wij altijd de LG smarttv app van Canal Digitaal, maar omdat die wat clunky is en wij sinds kort in ons hele huis ook bekabeld internet hebben zijn we de settopbox maar gaan gebruiken. Als die werkt is die heerlijk smooth en veel prettiger om te gebruiken, alleen loop ik tegen het volgende probleem aan:

Regelmatig als ik de settopbox even niet gebruikt heb (de avond ervoor TV gekeken, 's nachts en overdag niet en tegen etenstijds gaat de TV aan) dan zodra ik de settopbox aan zet krijg ik zwart beeld met af en toe veel gekleurde lijnen. Die flitsen even snel een paar keer in beeld en dan is het weer zwart. De enige oplossing op dat moment is om de settopbox van de stroom te halen en helemaal opnieuw te laten booten.

Dit lijkt me geen te verwachten gedrag, en aangezien we de settopbox pas sinds relatief kort actief gebruiken lijkt het me ook sterk dat het “slijtage” is. Heeft iemand enig idee wat dit is, en hoe dit op te lossen? Momenteel switchen we weer regelmatig terug naar de smarttv app maar het liefst zou ik dat niet meer doen.

Ik zou even met Freedom bellen of dit een instellingsfout is of een fout in de Amino.

Lijkt idd een defect.
Wat je nog even kan proberen (mocht je het nog niet gedaan hebben) een minuut of 10 van de stroom af houden en dan de stekkers er pas weer in.
En anders zoals gezegd, even contact opnemen met de helpdesk

kan het zijn dat je eerst de TV aanzet en dan de settopbox?
Bij mijn Philips TV wordt er gescand naar een video signaal. Wanneer de settopbox al aanstaat dan vindt de tv direct het signaal. Bij de volgorde TV eerst en dan Settopbox krijg ik ook ‘sneeuw’.

Hallo,

Allereerst wat een mooie gebruikersnaam!

Heel begrijpelijk dat de frustraties hoog oplopen voor problemen die ervaren worden. Maar vaak is dit goed op te lossen. Zoals het commentaar eerder ook wordt weer gegeven. Er zijn handelingen uit te voeren. We horen wel vaker problemen met TV-ontvangers en televisie met sneeuw.

Probeer eens deze stappen op de TV-ontvanger:

  • Ga naar het Menu
    
  • Klik op 'Meer'
    
  • Ga naar het tabblad 'TV-instellingen'
    
  • Ga naar de optie 'HDCP-versie'
    
  • Kies voor 'v1' uit het dropdown menu.
    

Daarnaast kan je proberen een andere HDMI kabel tussen de TV-ontvanger en televisie en andere HDMI-poort op de televisie. HDMI standaard gebruikt enorm veel aders in de kleine connector. Een probleem in shielding, materiaal kwaliteit geeft enorm verschil in de stabiliteit van de kabel en de apparaten.

Heb je al contact met onze helpdesk opgenomen? Die zouden je heel goed kunnen helpen. Stuur ons een e-mail Contact | Freedom en stuur dan gelijk jouw gegevens erbij.

  • Postcode + huisnummer
  • F-nummer
  • Jouw @freedom.nl adres

Het is altijd belangrijk om je bij de helpdesk te melden als je problemen ervaart. In veel gevallen is het geen algemeen probleem en het is zonde als je met een vervelende ervaring blijft zitten terwijl dit al lang opgelost had kunnen zijn.