Problemen met DSL verbinding

Sinds eind vorige week is er bij ons sprake van een verbindingsprobleem met de DSL Verbinding met pairbonding. Op dit moment werkt slechts lijn 2. Lijn 1 is of rood of geel (in training). Dit resulteert in schokkerig beeld zowel via TV als wel het tijdelijke stoppen van een streaming op de Imac.

Hoi,

Wij hebben dit probleem ook al eens gehad. Het modem herstarten heeft het probleem verholpen. Ook heb ik het gevoel dat na het bijwerken van de firmware de lijn stabieler is geworden. Maar de lijn blijft bij ons in zijn geheel (lijn 1 + 2) zo nu en dan geheel wegvallen, meestal 's nachts gelukkig en soms 's avonds. Dat herstelt zich eigenlijk meestal zonder herstart hier.

Bij het wegvallen van de internetverbinding of helemaal geen DSL signaal controleer dan altijd de volgende dingen:

  • Vervang je bekabeling voor nieuwe kabels wanneer mogelijk
  • Sluit het modem kort direct op ISRA punt aan. Bij gebruik van een eigen kabel, zorg ervoor dat dit een ronde kabel is en zo kort mogelijk (maximaal 2 meter).
  • Herstart het modem
  • Controleer de firmware van je modem en update deze wanneer mogelijk. Zie de instructie op https://freedom.nl/helpdesk/hardware/fritzbox-handmatig-updaten-nl

Mochten bovenstaande zaken niet zorgen voor een oplossing, zet het modem dan als laatste stap terug naar de fabrieksinstellingen met de instructie op https://freedom.nl/helpdesk/hardware/fritz-box-fabrieksinstellingen-nl en stel hem daarna weer handmatig in. Zet hierbij in eerste instantie geen backup terug op het modem.

Is het probleem hierna nog steeds niet opgelost? Neem dan even contact op met de helpdesk van Freedom.

PS: dit topic verplaats ik even naar ‘Internet Toegang’. De basis van de problemen ligt niet bij televisie, maar bij het internet. :wink: