Programma terugkijken werkt vaak niet

Gisteren (zondag 26 nov) was het een drama :frowning:
Meerdere programma’s van de dag er voor konden niet worden teruggekeken (18:00 journaal, 1Vandaag, de Connection, Even tot hier). Van sommige kon gek genoeg wel de herhaling van diezelfde dag worden teruggezien.

Verder nemen hier de ergernissen alleen maar toe omdat het terugkijken sinds enkele weken niet meer direct mogelijk is. Het duurt nu vrijwel altijd minstens 10 minuten (maar soms ook een half uur) nadat een prigramma is afgelopen voordat je het kunt kijken. Alleen als ik net op tijd thuis ben dan kan ik de stream terugkijken met begin gemist; is het programma al afgelopen dan heb ik pech en moet ik wachten.

Ja, en ik heb dubbel pech omdat ik degene ben die “zonodig van provider moest wisselen”.

Ik zit nog bij Ziggo voor tv en daar lukt direct terugkijken ook vaak niet.

1 like

Tja, “direct” is natuurlijk subjectief. Ik vind het niet erg om een paar minuten te wachten maar vandaag kon ik het journaal van 18:00 pas om 18:37 terugkijken. Gek genoeg alleen die op Ned 2. Daardoor net te laat voor begin gemist van 1V, wat ik pas om 19:01 kon terugkijken.

Dus “niet-direct” is hier wel heel ruim. Het lijkt ook alleen maar erger te worden in plaats van beter :-/

Ik erger me er iedere dag aan.
Moest het Journaal ook 4 keer aanroepen en toen lukte het.
De helpdesk er mee lastig vallen, heeft ook geen zin.

Ik heb nog nooit anders geweten bij CD dat terugkijken (als het al werkt) standaard pas na ongeveer 10 minuten lukt. Bij ons (app, chromecast, amino, maakt niets uit) is dat nu niet anders dan het maanden geleden was, of dan het een jaar geleden was.
Ook bij begin gemist gaat het “fout”: als je zeg maar tien minuten na het begin van programma X met begin gemist gaat kijken en X wordt gevolgd door een programma Y van vijf minuten (bijvoorbeeld een weerbericht) dan kan kan je aan het einde van het tijdslot van X niet door blijven kijken naar Y (waar misschien het einde van X in valt) omdat Y dan nog niet beschikbaar is voor terugkijken… Het ergerlijke is niet dat terugkijken pas na 10 minuten kan maar dat die 10 minuten de functionaliteit van begin gemist verstoort.

Sommige programma kun je uren later nog niet terug kijken.
Het probleem zit in het eerste moment, dat je gemist aan spreekt.
Na een tijdje krijg je een time-out. S815
Als het niet direct lukt. Annuleren en opnieuw proberen.
Dat het tussentijds toch start, heb ik de laatste tijd niet gezien.

Dat een lange uitzending langer duurt, totdat hij beschikbaar is, dat zie ik ook.

Er is ook het een en ander veranderd in de Amino: nu krijg ik, wanneer ik iets wil terugkijken, eerst een zwart scherm met “geanimeerde verticale balkjes” in het midden te zien, na enige tijd een venster met de tekst “programma wordt voorbereid om terug te kijken” (of zoiets) en daarna weer een venster met de foutmelding.
Dit gebeurt nu (al een week of twee å drie) dus ook met programma’s die al uren of zelfs meer dan een dag geleden zijn afgelopen.

ik mis de mogelijk kijken vanaf begin. Dat was eerder wel mogelijk. Nu kan ik het niet meer vinden. Programma terug kijken is inderdaad soms pas half uur na einde programma mogelijk.

@Wil1, dat doe je met de “vorige track” toets op de AB (naast de apuzeknop)

Ik gebruik de Logic Harmony afstandbediening. Ik bedien de Amino, TV en Bose audio met 1 afstandbediening. Misschien dat het daarmee niet kan.

Voor wie dacht dat de NPO app (ik heb NPO Plus) de oplossing is voor de ontvangst van de Nederlands publieke omroep (als alternatief voor dat deel dat je ook over de Animo binnen krijgt) : vergeet het maar. Zit nu al pakweg een week met een onbruikbare app (Chromecasten niet mogelijk, en ik begrijp dat de Apple TV app gewoon… niet werkt!), en uiteraard geen tijdslijn of ook maar enige vorm van communicatie wanneer de problemen verholpen zijn. Overigens zijn de problemen universeel, dus ook voor de Androids onder ons biedt het momenteel geen soelaas.

@Wil1 , dat lijkt me sterk. Ik zou eens kijken welke knop de “vorige track” functie vervult. Anders de knop van de originele afstandbediening mappen naar een ongebruikte knop op de Harmony?

Maar het probleem lijkt met de dag te verergeren. Vandaag lukt het bijna niet om in één keer een programma van gisteren terug te kijken. Ja, na enige keren proberen gaat het uiteindelijk wel maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Overigens is “enige keren” soms meer dan 10 en nooit minder dan 3…

Ik heb nu toch echt de indruk, dat het beter gaat nu.