Pst-file importeren

De e-mails van mijn (bijna) vorige provider heb ik gedownload in een pst-file.
De mogelijkheid om een pst-file op mijn freedom-account in te lezen heb ik niet kunnen vinden.

Kijk ik ergens overheen?

Groet, Pjotr Koopman

@anon17744841
Die mag wel op de wensen lijst.

In de FAQ staat:

Het is niet mogelijk om een back-up terug te zetten, wij maken geen back-up van individuele mailboxen. Als je e-mail weg is, is deze ook echt weg.

Als je de mail back-up kunt downloaden, moet je die ook kunnen uploaden.

@anon17744841
Als het gelukt is, komt er een Download achter completed te staan.

Bij mij lukt het helemaal niet.
Het vraagt om een wachtwoord.
Zowel het dashboard als imap wachtwoord werkt niet.

Ik krijg dezelfde code.
Na een paar keer proberen…
Nu wachten of er completed of failed op de regel komt.
Op die 2e regel stond ook wel een datum.

Update: de regel is nu verdwenen. Heel kort een popup in rare kleurtjes “de export kan niet worden opgeslagen”

Ik heb dit gedonder eerder gehad.
Die back-up heeft er soms geen zin in.
Dat is vanaf dag 1 al zo.

Pjotr,
Vanwege het gebruik van een .pst bestand veronderstel ik dat je MS-Outlook gebruikt als mail cliënt en dat je dat .pst bestand ook in Outlook als datafile hebt geconfigureerd.
Je kunt dan eenvoudig in Outlook je nieuwe mail-account van Freedom toevoegen (IMAP).
Daarna kun je in Outlook mail en folders van je .pst bestand verplaatsen naar je Freedom account.
Zo importeer je niet alleen je mail, maar ook je folderstructuur vanuit je oude naar je nieuwe provider.

Datzelfde kun je achter niet doen met je contactpersonen en agenda afspraken, omdat die niet als functie in de Freedom IMAP server aangeboden worden. Dat zou alleen kunnen als het een Exchange server is, en bij mijn weten is dat niet zo (om begrijpelijke redenen die hier off topic zijn).

Dan zal ik eerst Outlook op mijn IMac gaan installeren …(wordt vervolgd)

Paar dagen geleden geblunderd.
Mail terug gezet vanaf de back-up naar de webmail.
Het is een zip met mbox bestanden er in.

afbeelding
(pop-up import webmail)

Met Thunderbird is het me het niet gelukt.
De add-on waarmee dit kon bestaat niet meer.

Ik had een paar mbox die te groot waren.
Blijkbaar zijn die ergens blijven ronddwalen en waren een paar uur later weer aanwezig in de prullenbak.

Helpt dit: How to Import MBOX to Apple Mail | Knowledge Base Articles & Resources

Hier is de benodigde import/export tool voor thenderbird: ImportExportTools :: Versions :: Add-ons for Thunderbird

Mogelijk kun je importeren in Thunderbird 60 , en dan die upgraden naar recent?

Het zou kunnen, met die oude versie uit 2018
Voorlopig draait alles weer.

Probeerde ook nog het mail programma dat standaard in Windows zit.
Wel op een test account, natuurlijk.
Dat was wonderlijk. Je geeft een email adres in en een wachtwoord.
Geen enkele instelling te vinden. Is het POP of IMAP… niet te zien.

Is het standaard programma niet een exchange client? Die werken niet meer met POP/IMAP maar met een RPC-HTML protocol.

De tip van Theo werkt prima, het freedom e-mailaccount zowel aanmaken in Outlook als in Mail, en dan het pst-bestand importeren in Outlook.
Nu alleen de contactpersonen nog.

1 like