Pst-file importeren

De e-mails van mijn (bijna) vorige provider heb ik gedownload in een pst-file.
De mogelijkheid om een pst-file op mijn freedom-account in te lezen heb ik niet kunnen vinden.

Kijk ik ergens overheen?

Groet, Pjotr Koopman

Ik vrees dat je of met outlook moet gaan rommelen, danwel een van de vele programmaatjes uitproberen aan de praat te krijgen zodat je je mail uiteindelijk als losse mailtjes ergens anders heen kan krijgen, zoals thunderbird waarmee je die weer in de imap server kunt uploaden.

1 like

@Michael
Die mag wel op de wensen lijst.

In de FAQ staat:

Het is niet mogelijk om een back-up terug te zetten, wij maken geen back-up van individuele mailboxen. Als je e-mail weg is, is deze ook echt weg.

Als je de mail back-up kunt downloaden, moet je die ook kunnen uploaden.

@Erik
Vanmiddag heb ik niet helemaal toevallig mijn mailboxen geëxporteerd/backup gemaakt, als mbox formaat.

Een pop-up dat de backup succesvol is geweest heb ik daarnet gekregen. Nu zoek ik de locatie waar deze beschikbaar is. Graag wil ik weten of dit bestand weer te importeren is.

Edit/update 20:30 uur
De nieuwe interface heeft bij mij dus wel een melding gegeven, alleen geen e-mail ontvangen ter bevestiging. Het exportbestand in .zip staat niet gereed dus ik heb het bij de helpdesk voorgelegd

@pjotr
Als je nog toegang hebt tot je vorige account kun je snel (mits je niet veel subaccounts hebt) via de importeerfunctie in MIJNFreedom Ă©Ă©nvoudig die e-mails importeren.

@Michael
Als het gelukt is, komt er een Download achter completed te staan.

Bij mij lukt het helemaal niet.
Het vraagt om een wachtwoord.
Zowel het dashboard als imap wachtwoord werkt niet.

Bij mij dus niet :confused:
Het vreemde is dat er helemaal geen record staat terwijl ik in mijn rechterbovenhoek de melding kreeg (met groen vinkje) dat het was geslaagd. Vraag me dus af waar het .zip bestand nu is gebleven…

Het account wachtwoord werkt bij mij.

Net nog eens geprobeerd te exporteren. Na wachtwoord ingeven en opslaan wordt de actie wel afgesloten (zonder weergave van record en status), bovenin verschijnt in een felrode balk een melding met foutcode 5007800d

Gisteravond onder de aandacht gebracht van de helpdesk, dus ik wacht het eventjes af.

Ik krijg dezelfde code.
Na een paar keer proberen…
Nu wachten of er completed of failed op de regel komt.
Op die 2e regel stond ook wel een datum.

Update: de regel is nu verdwenen. Heel kort een popup in rare kleurtjes “de export kan niet worden opgeslagen”

Zover kom ik niet eens :sweat_smile:

Ik heb dit gedonder eerder gehad.
Die back-up heeft er soms geen zin in.
Dat is vanaf dag 1 al zo.

Die kreeg ik dus gisteren ook maar dan met de vinkjes dat het geslaagd zou zijn. Heel kort in beeld.

Maar goed, OP heeft hiermee nog niet een sluitend antwoord denk ik, dat had juist betrekking op het importeren. Zelf heb ik dat gedaan door een Thunderbird account te maken van de vorige provider, daar mappen te hangen onder het hoofdaccount voor de subs. Daarin de e-mail verplaatst. Via IMAP komt dan alles synchroon bij de vorige provider. Daarna via Freedom de importeerfunctie en alles staat bij mij nu netjes als import/archief in MIJNFreedom. Kun je zelf ook aangeven of deze import actief of inactief moet worden weergegeven.

Het probleem van niet goed functionerende exportfunctie is bekend en in behandeling.