Recente ervaringen gevraagd Canal+ app op Apple TV

Binnenkort verloopt mijn NLZiet jaarabonnement. Ik heb in het verleden eens een weekje getest met de Canal Digitaal app (nu Canal+) op mijn Apple TV. Toen de keuze gemaakt voor NLZiet. Ik denk zomaar dat mijn keuze wordt om NLZiet te verlengen, maar nu mijn jaarabonnement op NLZiet bijna verloopt toch nog even voor alle zekerheid wat vragen aan gebruikers van de Canal+ app op Apple TV, bij voorkeur recent, om een gedegen afweging te kunnen maken (ik zou de meerprijs van Canal+ t.o.v. NLZiet er namelijk wel voor over hebben om er ESPN en de andere kanalen bij te krijgen):

  1. Is er in de Apple TV app inmiddels een TV-gids functionaliteit?
  2. Is het mogelijk om in opgenomen programma’s van de commerciëlen de reclame door te spoelen?
  3. Is het mogelijk om in Begin Gemist programma’s van de commerciëlen de reclame door te spoelen?
  4. Is het mogelijk om in TV Gemist programma’s van de commerciëlen de reclame door te spoelen?
  5. Klopt het dat opnemen van de RTL zenders niet mogelijk is? In de zenderlijst (link: https://m7cdn.io//canalplus/nl/pdf/zenderlijst/zenderlijst-canalplus.pdf) lees ik namelijk dat dit niet kan, maar ik lees op internet berichten van mensen die zonder problemen RTL programma’s opnemen via Canal+).
  6. Hoe is de beeldkwaliteit tegenwoordig? Toen ik getest heb was de beeldkwaliteit in de app duidelijk minder dan via de mediabox en slechter dan NLZiet.
  1. Nee
  2. Ja
    3 en 4. Nee, maar dat is nergens volgens mij
  3. Nooit iets van gemerkt. Klopt niet.
  4. Voor mij voldoende, maar ik heb geen hoge eisen. Voor jou vermoedelijk niet.

NLZiet was voor mij vooral onvoldoende omdat de ondertiteling voor doven en slechthorenden zeer beperkt is. Dat geldt ook voor de mediabox, en daarom kijken we al geruime tijd via Apple TV. Het zenderaanbod van Canal Digital is uiteraard veel ruimer dan dat van NLZiet.

Bij NLZiet op AppleTV kan je bij “Begin Gemist” gewoon de reclame doorspoelen. Bij “TV Gemist” wordt de reclame er zelfs tussenuit gehaald voor je, dus hoef je ook niet te spoelen. Ik kijk sinds ik NLZiet heb eigenlijk nooit meer reclame (zo zonde van de tijd), hooguit als ik eens iets live kijk, maar dat is zelden.

Anyway, bedankt! Dan verlengen we NLZiet weer voor een jaar en mogelijk zien we volgend jaar weer wat er dan op de markt is voor alternatieven. :slight_smile:

2 likes

Ik denk dat NLZiet wat dat doorspoelen van reclameblokken speciale afspraken kon maken die andere providers niet kunnen maken, omdat het een samenwerkingsverband is tussen publieke en commerciële zenders. Bij de TV-providers KPN, Canal Digital e.d. zul je dus altijd die blokken moeten doorworstelen, behalve bij opnames; ik denk niet dat daar in de komende jaren iets aan gaat veranderen.

Terugkomend op je opmerking over het niet kunnen opnemen van uitzendingen commerciële zenders: mijn reactie was iets te snel, er zijn inderdaad steeds meer niet opneembare programma’s. Dat betreft niet slechts commerciële zenders, gisteren merkte ik dat ook bij een NPO extra serie die ik wilde opnemen.
Jij noemt steeds Canal+, maar dat is dacht ik niet een equivalent van Canal Digital. In de Freedom versie van Canal Digital zijn er wel wat Canal+ dingen beschikbaar. Ik weet niet precies wat wel en wat niet. Misschien dat dat de tegenstrijdige berichten op Internet verklaart.

Veel plezier bij NLZiet.

1 like