Ik kom net van werk en ik blijk geen internetverbinding meer op te kunnen zetten. Ergens tussen toen ik het huis verliet en nu moet er iets gebeurd zijn waardoor ik offline geraakt ben en ook niet meer online kan komen. In mijn router zie ik dat de PPPoE verbinding een timeout heeft, en als ik op de ONT port meekijk, zie ik alleen dat mijn Router PPPoE discovery pakketten verstuurd, maar geen antwoord krijgt. Kan dit een lokale storing zijn? Want op de status pagina is hier niks over te vinden
EDIT:
Net nog de statusleds van mijn media converter bekeken, het LEDje voor fiber staat gewoon uit
Ik heb helaas al eens meegemaakt dat een fiber-monteur bij het aansluiten / verwijderen van een andere aansluiting, mijn aansluiting ook geruimd had.
Freedom heeft dit overigens netjes opgelost, realiserend dat zij niet zelf het patchhok in mogen maar afhankelijk zijn van een glasvezeloperator medewerker met de juiste sleutels.
Ik hoop spoedig een beter bericht te horen. Je eerste stap moet inderdaad zijn om telefonisch en per email freedom dit te vertellen zodat ze het kunnen gaan laten repareren.
Nou, met Freedom gebeld, ze weten niet wat er aan de hand is maar zien idd. dat er sinds gisteren ~16:00 geen verbinding meer met mij was.
Er moet een monteur komen - volgende afspraak over 14 dagen. Yikes.
Vervolgens met de belichter gebeld en gezegd dat ik het snap dat het niet binnen 1 dag opgelost kan worden, maar 14 dagen is toch wel een beetje crazy. Ik kreeg dankzij een gaatje in de planning een afspraak voor maandag. Nice.
Ik wil net uit huis gaan, op eens trilt mijn mobiel dat er een berichtje binnen is gekomen - hoe dan zonder Internet? Blijkt het weer allemaal te werken, ik zie wel dat er 2 verschillende busjes van fiber bedrijven in de straat staan, die werkzaamheden uitvoeren onafhankelijk van mijn belichter, of dat mijn belichter er iets van af weet.