Vandaag heeft HetGlasVezelTeam mijn FRITZ!Box 5530 Fiber van Freedom Internet aangesloten in de kelder. Ik wil deze verplaatsen naar de woonkamer en heb een 15 meter SC-PC/LC-APC armored fiber patchkabel nodig. Weet iemand waar ik deze kan bestellen? Zie foto.
De eerste hit in Google op âSC-PC/LC-APC Armoredâ geeft een Nederlandse winkel die ze in lengtes van 1 tot 20 meter verkoopt, en ook in 15 meter. Dus ja, ik weet waar je deze kan bestellen. GâŠvezelshop.nl
Merk op dat er meer is dan op het zakje staat. En dat labels op zakjes niet hoeven te kloppen met hetgeen er in zit of zat.
PC geslepen connectors zijn blauw.
APC geslepen connectors zijn groen.
De kleur van het busje waar je de fiber in steekt moet overeenkomen. Let daar goed op.
Behalve de juiste connectors is het heel belangrijk dat je een Single Mode fiber besteld, Die worden ook wel aangeven als 9/125, wat staat voor een core diameter van 9 micrometer en een cladding diameter van 125 micrometer.
Andere aanduiding kan de ITU norm zijn. De fibers moeten G.652 compliant zijn. De meeste moderne goede patchfibers zijn van het G.657A type; want die kun je in een veel scherpere hoek buigen.
Bovendien heb je een simplex fiber nodig. De gesuggereerde shop verkoopt alleen duplex patchfibers. Dat kan ook maar dan heb je een fiber en aan elke kant een connector te veel. Die hangen er dan zo los bij. Of je moet de kabel splitsen, wat weer een heel werk is.
Alle patchfiberkabels zijn overigens âArmoredâ.