Schiet alsjeblieft op met Freedom bellen!

Omdat Freedom bellen nog steeds geen werkend product is - slechts een nummer, en daar heb ik niks aan - en omdat KPN4all tot mijn verrassing meerdere nummers ondersteunt, heb ik de migratie van mijn telefonie naar KPN4all laten gebeuren - naar cheapconnect kan altijd nog, maar het porteren van nummers is een gedoe.

Dat blijkt een enorme vergissing te zijn. Een week geleden ontving ik een mailtje dat “de techniek werd omgezet”. De email bevatte de nieuwe SIP logins, de wachtwoorden zouden apart worden opgestuurd. En de informatie zou ook per brief komen.

Geen brieven gehad, en belangrijker, geen wachtwoorden. Vannacht zijn de nummers uit de lucht gegaan en dat is dat.

Ik heb geprobeerd de XS4all helpdesk te bellen - de “twee minuten wachttijd” werden er 12 (toen heb ik opgegeven, ik heb meer te doen!). Ik heb per email geklaagd en bewaar de ontvangstbevestigingen als bewijs dat ik tijdig heb aangegeven dat het niet werkt allemaal.

Ook bij KPN4all veranderen dingen. In het verleden werden brieven getekend door “Jorg Kramer - Directeur Klantenservice” - maar Jorg is het blijkbaar zat, de nieuwe naam is Wilco Mol.

En ik kan me voor mijn kop slaan dat ik dit heb laten begaan.

Freedom, een kleine provider heeft limited resources. Maar een dienst niet aanbieden betekent dat ik de dienst niet af kan nemen en niet kan zorgen voor omzet. Als 't nou helemaal nieuw is, maar “in plaats van een, meer nummers afnemen” lijkt me nou niet zo heel erg ingewikkeld.
Wanneer komen jullie lanszij zodat ook deze dienst over kan?

Als je een bedrijf hebt kun je evt. direct bij Voys klant worden, hetzij met losse nummers on der een account, dan wel een Trunk (het wordt niet geadverteerd, maar ze kunnen het wel).

Dus 5 mei is er geen migratie geweest? Als je echt zo graag over wilt, was bij mij een dik jaar geleden, dan breng telefonie onder bij CheapConnect en als Freedom ook eindelijk zover is dan Freedom.

Ik dat bij Xs4all al bij CheapConnect en ben er ook daar gebleven toen ik naar Freedom ging.

Ik heb al jaren Cheapconnect (ook toen ik bij xs4all zat) en ben hardstikke tevreden. Bij Cheapconnect heb ik 5 (ja vijf) nummers waarvan er een in Londen is gesitueerd. (Kunnen mijn Engelse vrienden en kennissen mij goedkoop bellen). De FritzBox werkt als mijn telefoon centrale.

Toen ik xs4all had ben ik al overgestapt naar Cheapconnect. Reden: simpel en vooral goedkoop