SEC_ERROR_BAD_SIGNATURE frtiz.box

Gezien ontwikkelingen nog maar hoe mijn FB7590 zzich gedraagt en ontdekt dat ik die niet lokaal via https://fritz.box kan benaderen en dan een fout melding krijg van :

Secure Connection Failed
An error occurred during a connection to 192.168.1.1. Peer’s certificate has an invalid signature.

Error code: SEC_ERROR_BAD_SIGNATURE

    The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
    Please contact the website owners to inform them of this problem.

Weet iemand hoe dit op te lossen ?

Kan mij niet herinneren dat ik daar eerder last van had.
Heb het box certificaat (helaas signed op extern ip) wel al opgenomen in mijn CA-store van Ubuntu.
Kan de FB7590 wel unsecure http://… benaderen en extern secure als ik dat toesta.

vast dank

Thx. Klopt, self signed die/dat ik ook mijn (CA) hebt gezet. Issue dat het certificaat alleen nog gaat over het externe adress. Verder had/heb ik al het Let’s encrypt certificaat geplaatst.

Bizar is nu en dat bevalt mij voor geen centimeter dat ik nu ineens zo in mijn "veilige"netwerk dus unencrypted verkeer heb waarmee (in theorie) een onvellig apparaat - wie weet een vage switch, process of iets anders van what-ever - dus zou kunnen snoopen.

Ik voel mij er niet senang bij, ook omdat ik er geen zicht/controle (meer) over heb.

Je hebt gelijk, er is wel encrypted verkeer en dat self signed kan niet door software maar wel door mijzelf als persoon (check hashcode). De derde “authority” kan dat dan alleen als zijzelf dat certificaat hebben uitgegeven,

Kortom, ik loop/zit in mijn eigen virtuele staart te (ver)bijten.
Ik ga mijzelf nog maar’s (af)vragen waarom ik op die gedachten kwam. Ik weet wel dat dit gebeurde nadat ik “ineens” weer werd gevraagd om in de browser een exceptie toe te voegen en daarom weer 's de staart zag.
Thx.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.