Servers / webservers in 45.80.170.0 - 45.80.171.255 address block?

Ik ben op zoek naar mensen die in het Freedom adresblok 45.80.170.0 - 45.80.171.255 een webserver runnen en het niet erg vinden dat ik daar wat test verbindingen naar maak.

Het gaat om totaal een paar dozijn connects, die ik manueel doe (niet vanuit een script of een loop!), en een 404-response of zo is helemaal prima. Ik weet dat je de hele dag gescanned wordt op het Internet; ik ben beleefd en vraag netjes om toestemming.

Doel zal later duidelijk worden, daar kan ik in het forum nog niks over kwijt maar kan ik (onder embargo) toelichten. Het gaat niet om inbreken / hacken maar om iets anders.

Wie runt hier een webserver in dit adresblok en vindt het niet erg dat ik (na toestemming) wat tests doe?

Mijn subnet valt in die range en daar zit ook een webserver bij.
Ik neem wel even contact met je op voor de details, en uiteraard wil ik wel eerst weten wat je gaat doen :slight_smile: .

Ja. Ik heb in dit blok een ip4 subnet. Daarop draai ik o.a. web en mailservers. Heb geen problemen met verbindingen enz. Het enige probleem is dat (soms) Micro$oft mail van mij blokkeer, omdat Micro$oft geen echte mailserver heeft en niets van spamfiltering weet waardoor ze een heel blok gewoon blokkeren.

2 likes