Sinds begin augustus niet meer fatsoenlijk tv kijken via de Amino

Het kan toeval zijn, maar sinds ik het TV-Standaard-abonnement heb, kan ik niet meer fatsoenlijk tv kijken via de Amino. Het gaat zowel om live- als terugkijken. Het gebeurt dus niet als ik tv kijk via de pc-browser, die werkt zoals het hoort.
Na een aantal minuten kijken begint het beeld te haperen, in die zin dat het 1-2 sec op zwart gaat en dan ongeveer verdergaat waar het gebleven was. En dit dus 1 tot meerdere keren per minuut. Hier heb ik al jaren zo nu en dan last van maar sinds begin augustus is het zo erg dat fatsoenlijk kijken niet meer te doen is. Ik kijk voornamelijk alleen NPO1 (achtuurjournaal) en History, altijd na 18:00.
De Amino-netwerkkabel is rechtstreeks aangesloten op de Fritz!Box.
Is m’n Amino “defect”? Kan ik iets proberen/diagnose draaien om te zien waar het probleem ligt? Kan ik ergens een instelling doen in de Fritz!Box?

Er is een kans dat als je een Power On Reset op de Fritz!Box doet het weer voor enige tijd verholpen is. Mara dan komt het na een paar weken weer terug.
Bij Freedom vinden ze die DÉ oplossing.

Apart, als de Animo kuren heeft dan wil hier het publieke setje juist wel. (als ik al de moeite neem om die te testen)

Hier ook sinds 1 augustus standaard, daar we nooit opnemen (of in elk geval wel opnames maken, maar altijd vergeten terug te kijken) en niet verder komen dan BBC First en National Geographic. Op zich hebben we geen klachten hier, maar terug kijken doen we ook al niet, alleen live. (en die 2 zenders zijn toch herhaal kampioenen, dus het komt nog wel een keer langs, als we de aflevering al niet herkennen bij de eerste geluiden/beelden :wink: )

Een andere oplossing, naast de standaard reset, kan het fixet op 100 Mbit zetten van de poort waar de Animo op zit. Dat ding is niet zo modern dat ie correct met GB interfaces om gaat i.c.m. de fritzbox. (hier geen issues met een HP switch waar ie op een GB poort zit)

Amino-poort op 100Mb gezet (goeie tip!). Maakt wel wat uit, het duurt nu langer voordat het beeld begint te haperen. De periode van haperen is ook korter, en daarna is het wel weer redelijk kijken.
Overigens is het omschakelen naar 100Mb wel een gedoe, ik moest zelfs de Amino terugzetten naar de fabrieksinstellingen…
Ik blijf het k*t vinden dat dit ĂĽberhaupt gebeurt!

[quote=“eddevries, post:4, topic:3959”]
k moest zelfs de Amino terugzetten naar de fabrieksinstellingen…
[/quote]
Je moet de LAN poort op je FB/ router op 100Mb zetten. Deze instelling zit niet op de Amino
Normaal gesproken is het stroomloos maken van de Amino voldoende

Dat ze op die Amino een 100Mb poort zetten, is net zoiets als een trekker op de snelweg.

Nee hoor, die 10/100 Mbit poort is als een tractor op een bospad. Meer dan HD kan deze ontvanger niet aan. Deze ontvanger wil je net zo min op een GB poort hebben als een tractor op de snelweg.

Als ik zo de plaatjes bekijk is het een minimale update t.o.v. de 610. (snellere processor is het enige verschil dat ik kan vinden, maar ik heb geen datasheet van de 610 gevonden)

Het is een oudje (ook al is de datasheet op de officiele site van juni '20).

1 like

Update: het blijkt een HDMI-kabelprobleem te zijn. Ik stootte per ongeluk tegen de stekker op de Amino en toen viel het beeld weg, zoals hierboven beschreven. Kabel vervangen en geen problemen meer gehad. Misschien had ik hier eerde naar moeten kijken…

Dus niet. Ik had de router omgezet en daarna de Amino stroomloos gemaakt. Dat werkte dus niet, alleen met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kreeg ik de zaak weer aan de gang.

1 like