Sinds kort verschijnt op het display de tekst “Externe oproep” ipv het nummer (Fritz!Box 5490)

Sinds kort verschijnt op het display van mijn telefoon de tekst “Externe oproep” ipv het externe nummer en dat is heel vervelend. Ik denk nu dat het fenomeen zich voordoet sinds de laatste update (7.31) van de Fritz!Box 5490, maar weet dat niet zeker.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet wat de oplossing kan zijn?
De telefoon is een Gigaset A695A.

Eerst kijken of het nummer wel in het logboek van de fritzbox staat.
Beetje afhankelijk van het type telefoon, kun je de weergave instellen in de fritzbox.(CLIP)
Is de Gigaset via de RJ11 aangesloten of via DECT?
Voor DECT: Telefoon afmelden en opnieuw aanmelden, is soms ook de oplossing.

De nummers staan gewoon in het logboek van de Fritz!Box en CLIP staat aangevinkt.
De Gigaset is op FON1 aangesloten dus ik denk RJ11 (en “DECT base station enabled” is uitgevinkt)

Normaal gesproken zou het moeten werken als CLIP op simpel staat.

Maar staan ze ook met naam in het (actieve) Telefoonboek van de Fritz!Box-router ?

1 like

Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Ik gebruik een basisstation met twee draadloze DECT telefoons die met het basisstation zijn verbonden en gebruik daarom het telefoonboek van het basisstation en niet die van de Fritz!Box.
Dat werkte, tot voor kort.

sorry,

ik dacht dat de handset misschien de naam opzocht in de router zelf;
maar als de naam in het DECT-basisstation staat, dan zou hij die moeten laten zien, … … tenzij
de code (naam-verbergen) wordt meegestuurd door de opbeller.

Is misschien via de handset “Anoniem-Bellen” aangezet?
In het verleden waren er handsets, die daarna vervolgens ook zèlf geen naam van inbellers meer lieten zien. ( al weer lang geleden, details weet ik helaas niet meer )

In de telefoon kun je ook nog wat instellen voor de weergave.

Of de firmware hier invloed op heeft, zou je aan de AVM helpdesk moeten vragen.
Dat moet je wel aardig doen, want de 5490 is uit de support.

De 5490 recoveren om uit te vinden of het met de oude firmware wel kon, kun je doen maar is omslachtig.
En dan is er nog een oude bekende, een ander RJ11 kabeltje aan de telefoon proberen.