Freedom heeft hergebruikte ip blokken. Ondanks dat het blok waar jij in zit al in nov 2021 aan Freedom is toegekend is het heel goed mogelijk dat de site nog een erg oude geoip lijst gebruikt. Die uitdaging had ik ook bij m’n zorgverzekering. Contact opnemen en laten corrigeren, whois van 45.53.4.0/22 geeft de juiste informatie.
Ik krijg dezelfde melding. (Maar ik heb geen interesse in SkyShowtime Nederland, dus niet erg.)
Het kan inderdaad dat SkyShowtime denkt dat ik mij ergens in “verwegistan” bevindt…
Ik heb eerst problemen gehad met het mail sturen (vanaf mijn server) naar Microsoft (bijvoorbeeld outlook.com) maar dat is inmiddels al ongeveer 2 jaar opgelost…
Het duurt gewoon lang voor iedereen weet dat de IP nummers die Freedom uitgeeft zich in Nederland bevinden.
Het is ook het probleem dat lease IP nummers als gateway gezien worden.
Ze blijven dan hardnekkig verdacht.
Zoals gezegd, IPv6 is een hele oude oplossing.
IPv6 is zo’n 30 jaar oud, 20 jaar uit ontwikkeld, 15 jaar in productie, (wegens gebrek aan IP adressen in bepaalde regio’s).
Dus hardnekkig aan een gebrekkig systeem (ipv4) van ook slechts 40 jaar oud vasthouden (ontwerp is idd. zo’n 50 jaar oud). is een beetje lachwekkend.
NAT als “snelle oplossing” heeft meer gesloopt dan werkelijk iets heeft opgeleverd. (technical debt)
NAT levert op z’n best een 8-tal extra adres bitjes op. terwijl IPv6 er 96 extra oplevert.
In middels is het koude water redelijk lauw geworden, dus van koudwater vrees kan er niet echt meer gesproken worden.