SMS ontvangen via vaste lijn?

Het lijkt me fijn als SMS ontvangen kan worden via de vaste telefoon, desnoods via ‘text to speech’.

Niet iedereen heeft een smartphone, en zelfs als je zo’n ding wel hebt wil je misschien je mobiele nummer niet afgeven.

Als voorbeeld Google, die willen om hen moverende redenen een SMS sturen als je een account opent, en dat werkt nu niet via de vaste lijn.

Maar om sms te ontvangen heb je helemaal geen smartphone nodig. Je hebt alleen een mobiele telefoon nodig, en zelf de aller oudste meest simpele mobiele telefoon is al voldoende.

1 like

Het gaat mij er om dat een vaste lijn gebruikt kan worden om een SMS te ontvangen.
Gewoon je vaste nummer opgeven aan Google (of wie of wat dan ook) en dan de SMS ontvangen die zo’n instelling nodig heeft om te kunnen doen wat je wil doen.
Een SMS ontvangen zonder 06 nummer dus …

Wat ik daarover kan vinden is dat een service de kpn in 2003 gestart is. Maar ook dat ze er in januari 2019 mee gestopt zijn.
Sms naar vaste lijn

KPN helpt wel vaker iets om zeep.
Daarom zitten we nu bij Freedom :wink:

En wat was er mis met MMS?
Wel hele datacenters kunnen we volproppen met petabytes aan kitten- en hondenvideo’s, een foto gekoppeld aan een simpel berichtje lijkt dan niet zoveel moeite toch?

En wat was er mis met MMS?

Dat was 2x zo duur dan een SMS :sweat_smile:
Die honden en kattenfilmpjes zijn “gratis” (of betalen we met gegevens)

Was bereid dat te betalen en KPN heeft er nooit een probleem mee gehad om me te facturen, dus…

Neem aan dat dat een retorische vraag is voor Freedom klanten.

1 like

MMS kwam veel te laat.
Het was veel te duur.
Toen ze er virussen mee gingen versturen, deed iedereen het uit.

En ik zie dat Google het spraak alternatief voor sms al heeft.

Als ik me goed herinner, is kpn zelfs van plan geweest om een streep te trekken door de sms service. Maar uiteindelijk door druk vanuit de markt hebben ze dat (nog) niet uitgevoerd.