Smtp - Microsoft: S3150. Zucht

Hallo,

Wie weet raad. Ik wil graag mijn eigen smtp server draaien over de internet verbinding thuis. Dat op zichzelf is behoorlijk masochistisch, maar goed.

Sinds ik een Freedom-ip heb, kan mijn smtp geen mail naar Outlook/Hotmail/live adressen sturen, want om mij onbekende reden wordt het ip dat ik van Freedom kreeg geblokt door Microsoft.

Is al eerder hier voorbij geweest. De aangedragen oplossing heeft geen effect. Het ging, sinds ik reverse DNS heb ingericht, twee keer goed maar nu wordt de mail weer geblokkeerd.

Dit is geen doen zo.

Wat zijn nu handiger alternatieven:

1. toch maar de smtp naar een data center verhuizen
  2. Smart host in de arm nemen
  3. Andere provider dan Freedom
  4. …?

Van 1. is een voordeel dat een storing thuis niet meteen de mail eruit gooit. Maar 1. kost wel extra € bovenop de €€ voor Freedom.

1. was een tip van mensen hier, maar ik vind enkel prijzen vn €9-12 per maand, toch bezopen alleen om met de Microsoft infra contact te mogen leggen.

2. Nou, liever niet, en geen kpn4all want ik heb geen vertrouwen in hoe dat afloopt. Maar in de fora van Tweak bijvoorbeeld komt S3150 gewoon niet voor.

3. Ja, wat is er verder nog? Postfix zo inrichten dat @hotmail met mijn outlook inlog op smtp.outlook.com wordt aangeboden? Maar de sportclub van dochterlief blijkt, achter hun eigen domein, ook op outlook te zitten en ook onbereikbaar te zijn.

Wat is nu eens slim om te doen?

Groet,
Ferenc