SMTP storing, zondagavond 7 dec

Om 22:24 krijg ik de melding dat de verbinding met de smtp.freedom.nl server niet gemaakt kan worden. Uitgaande mail via Apple gaat wel. Ligt blijkbaar bij jullie/Souverin

22:38 werkt het weer.

1 like

zondagavond 7 dec

?? zondagavond of 7 dec?
Anyway, die kortdurende onbereikbaarheid van de IMAP- en SMTP servers zie ik al een jaar of 2 gemiddeld eens in de week en ik maak me er niet meer druk om. Het komt de laatste tijd veel minder voor dan pakweg een jaar geleden. Als het langer duurt wordt het trouw gemeld op de storingspagina.

Oeps, januari zit nog niet in m’n systeem. Afgelopen zondag dus. Zal de header aanpassen, als dat nog kan.
Ik herken het ‘maak me er niet druk meer om’. VDSL-KPN uitval die hier regelmatig voorbij komt, meld ik ook niet meer.
M’n melding komt voort uit een mailwisseling die ik in oktober (na de lange smtp storing) met Sébas had. Die schreef (in mijn woorden) dat de monitoring mogelijk niet alle hikjes bij Soverin vermeld. Dus dat hij de melding wel op prijs stelde. Hij schreef ook, dat er aan gewerkt wordt om de monitoring op dit punt te verbeteren. Wie weet is dat nu op orde en was het daardoor snel gefixt. Volgende keer laat ik 'm weer lopen.