Soverin over genomen door The Sharing Group, wat zijn de gevolgen

Soverin wordt overgenomen door The Sharing Group. Zie ook hun bericht hierover: Soverin joins The Sharing Group.
Op Tweakers staat ook een bericht hierover, zie Mijndomein- en MyWheels-eigenaar neemt Nederlandse e-mailprovider Soverin over

Volgens eigen (Soverin) zeggen zijn de gevolgen voor hun klanten als volgt:

Absolutely nothing… except that everything gets better.

Ik ben benieuwd wat dit betekent voor relatie Freedom met Soverin en voor mij als gebruiker, via Freedom, van deze dienst?

3 likes

Zo ik het lees vooral handig voor het bekende vermarkten van een bedrijfsmodel en idd voor haar klanten maakt het nu nog “letterlijk” geen draad uit. Vermoed dat vanuit de TSG dienstenhoek voor (Freedom) gebruikers geen (technisch) aanvullende ontwikkelingen zijn te verwachten.

Vooralsnog betekent het helemaal niets. De BV Soverin bestaat gewoon nog en al onze afspraken en overeenkomsten zijn nog steeds geldig. Natuurlijk heb ik al persoonlijk met hen gesproken maar ook aan de ‘achterdeur’ is duidelijk: ze groeien gewoon lekker door op eigen koers en zijn vooral positief dat hun diensten steeds een beetje beter blijven worden :).

Ps. voor de 100% volledigheid: Freedom heeft met deze overname uiteraard niets te maken.

4 likes

Ik kneep hem al of TSG op zoek was naar een ISP voor hun portfolio :wink:

Wat ik wel jammer vind aan de kant van Soverin is dat klanten dit dan weer via Tweakers moeten vernemen. Ik ben er al trouw klant sinds 2018 en de communicatie is vrij, eh, minimaal.

1 like

Ik ben ook wel benieuwd wat Freedom zelf hiervan vindt.

Lees dan de post van Randal. Hij is de algemeen directeur van Freedom Internet

Ondertussen is de mail binnen met de aankondiging dus laat ik er maar vanuit gaan dat de mailing list run lang duurde. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Waar lees ik die post van Randal?

Ik heb geen mail ontvangen, zoals Dior in deze thread. Ook niet in mijn spambox uiteraard.

Derde post in deze draad.

Om verwarring te voorkomen: ik heb naast mijn Freedom mail ook een los account bij Soverin en daar heb ik de aankondiging op ontvangen. Dus die communicatie is los van Freedom verlopen. :slight_smile:

Bedankt voor de tip.
Maar die was zo summier, dat ik dacht dat dat niet kon zijn, waar je op doelde :slight_smile:

Dank.
Dat verklaart waarom ik geen mail heb ontvangen.

Ik zat ‘vroegah’ ook bij Soverin, maar toen het kon heb ik het boeltje overgezet naar Freedom.

Idem, waarbij Soverin stelt dat ze niet zijn overgenomen maar zich op grond van “gelijke kernwaarden” hebben aangesloten bij TSG en er niets zal veranderen…

Blijft komisch die vorm van communicatie waar mensen kennelijk op afstuderen:

Met The Sharing Group krijgen we de ruimte om slimmer te groeien en vooruit te blijven lopen, zonder in te leveren op soevereiniteit.

Voor onze klanten verandert er niets.
Voor de toekomst: alles.

Dit laatste doet alleen maar de bekende vraagtekens rijzen.
Het verklaart mij ook waarom eerder Soverin haar “web” activiteiten heeft afgestoten die ons noopten tot andere oplossingen.

NB: Puur technisch zijn wij hier op het forum van Freedom, geen klant van Soverin en ik ga benieuwd zijn hoe Freedom gaat (in)regelen dat MijnFreedom (beter) blijft functioneren. Nog even los dat ik gevoegelijk kan aannemen dat allerlei uitbreiding van diensten vanuit zijde zijde van Soverin, denk aan (FTP, API, SSH) er niet meer zullen komen.

Een gedachte die mij opkomt is dat Freedom zich - gezien kernwaarden - ook kan aansluiten bij een TSG of zeg ik nu iets verkeerd ?

Hoort er bij dat ‘beter worden’ dat je ineens de helpdesk niet meer kan mailen vanaf je freedom.nl-mailadres? :face_with_peeking_eye:

@RogierMaas Ik heb het net hier getest en geen probleem met het verzenden van e-mail vanaf verschillende @freedom.nl adressen naar helpdesk@freedomnet.nl.

Mogelijk is het een ding voor een ander topic, want jouw storing gaat niet over de overname.

De tips die ik kan geven zijn:

  • Probeer via de webmail van Freedom een mail te versturen. Kijk of je dezelfde foutmelding krijgt.
  • Controleer het e-mail adres wat opgegeven is.

Geen foutmelding bij het verzenden vanuit de webmail? Dan verwacht ik dat er lokaal op je apparaat gekeken moet worden.