Spam rapporteren aan derden

Ik krijg nog wel eens phishing mails binnen van boefjes die zich als gerenommeerde organisatie proberen voor te doen - op dit moment is KvK weer heel populair. Braaf en cyberbewust als ik ben stuur ik zulke mails “attached” dan naar de “valse-email@” adressen, maar dat lukt me nu niet meer - melding van de SMTP server: “Spam message rejected”. Is er een manier om ze alsnog te versturen?

Als die gerenommeerde bedrijven nu ook dat spamfilter op hun uitgaande mail zouden zetten, dan zou het probleem opgelost zijn.

:upside_down_face:

Maak van headers en inhoud een afbeelding of PDF bestand en zendt die mee.

Verpak in een .zip file

1 like

Nee, het is meer
“KvK” boefje@stoute-url-in-ver-land.tld
Dus KvK kan daar niet zo veel aan doen. Het is de SMTP server van Freedom/Soverin die mij verbiedt om de mails te forwarden (als attachment).

Dit kan ik nog wel proberen, maar ik vermoed dat achter “valse-email@kvk.nl” een automatisch systeem zit dat niet van zipfiles houdt. Mocht het werken, dan markeer ik het als oplossing hier. Bedankt!

Kun je wel een scherm-afdruk van de mail-header sturen ?
probeer 'ns … …
Ben benieuwd.

Ik ken dit probleem niet. Tot nu toe zonder problemen complete phishing-mails geforward naar diverse valse-email@etc.
Wat zou het verschil kunnen zijn?

Nou, het versturen van de zipfile is wel gelukt :slight_smile: maar dat is logisch, het filter kan geen plaintext analyse doen. De vraag is nu of zipfiles wel geaccepteerd worden, maar ik vrees dat ik niks zal horen - ik heb eerder een mail gestuurd met de vraag of dat okay was en nog steeds geen antwoord op gezien. Ergo: ik weet het niet en ik vrees dat we het ook nooit zullen weten…