Spark probleem koppelen account

Spark probleem. Mijn Freedom account op de Mac werkt niet meer bij Spark, en opnieuw toevoegen lukt ook niet. Een eerder topic hierover is gesloten, omdat het blijkbaar was opgelost. Maar bij mij niet. Ook de suggestie smtp.soverin.net te gebruiken werkt bij mij niet. Kan Freedom die oplossen of iemand anders. Ik krijg ook een bericht dat ‘The security certificate for this server is invalid or expired. Therefore, connection to this server is not secure’. Kan dat het probleem zijn? Wat moet ik dan doen?

Probeer het eens met mail.freedom.nl voor zowel IMAP en SMTP.

Werkt ook niet. Raar want bv bij Apple mail werkt alles wel

Ik had dit probleem ook en wist het op te lossen door de mailservers van Soverin te gebruiken.

Weet je zeker dat je imap.soverin.net en smtp.soverin.net op de juiste plek hebt ingevoerd?

Ja, nog keer geprobeerd. Werkt nog steeds niet. Ik gebruik de poorten 993 en 587 beide SSL

Ik zou het probleem in ieder geval eens aanmelden bij de support van Spark. Aangezien het wel werkt met de Mail applicatie van Apple.

Heb ik gedaan maar ze doen moeilijk. Ik snap het ook niet goed wat ze willen.

En Mac zegt “The security certificate for this server is invalid or expired. Therefore, connection to this server is not secure.” Kan ik hier wat mee?

Joepie. HJet is is nu wel gelukt met soverin en maar 1 keer SSL

Mooi!

Wil je alle instellingen even delen zodat iemand in de toekomst ook weet hoe in te stellen?

Ik heb Freedom account op een Mac eindelijk weer kunnen koppelen aan Spark op een Mac.
Op aanraden van Eirikr heb ik als IMAP imap.soverin.net ingesteld en bij de uitgaande poort smtp.soverin.net .
Bij de inkomende poort heb ik de beveiligingssetting SSL gebruikt en bij uitgaande poort de STARTTLS beveiliging.

Dat heb ik nu gedaan
Bedankt voor de hulp