Stand-by stroomverbruik?

Als ik na een dag niet kijken mijn hand op de bovenkant van het kastje leg, dan voelt deze een beetje warm aan (het kastje dus, niet mijn hand :wink:). Ik heb niet de indruk dat er naar stand-by geschakeld wordt. Ik heb dit ingesteld op 2 uur, maar volgens mij gebeurt er dan niets.
Ik heb geen energiemeter, dus kan het niet controleren.
Of mis ik een instelling?

Bij mij hangt hij wel aan een energiemeter en die rapporteert in stand-by 5,5 watt.

In de specificaties van de Amino is wel sprake van DeepSleep™ technology for reducing power consumption up to 99% in standby mode

https://freedom.nl/files/helpdesk/televisie/tv-ontvanger-amino-aria-7/aminovu-aria-7-datasheet.pdf

Maar bij mij voelt hij ook een beetje warm aan na een nacht van niet-gebruik.

En hoeveel gebruikt het kastje als het aan staat?

Waarschijnlijk veel minder dan je tv als DIE in standby staat :slight_smile:
Apparatuur wordt tegenwoordig niet meer echt uitgeschakeld en blijven dus altijd onder spanning staan en worden dan dus wat warm.

Alternatief is een schakelblokje er voor zetten, maar dat is dan weer niet voor alle apparatuur een goede oplossing. Niet alle apparaten kunnen daar even goed tegen.

Van de schakelaar die 5,5 watt rapporteerde bleek de verbruiksmeting kapot te zijn.
Ik heb er even een andere tussengezet.
In stand-by geeft hij een verbruik van 0 watt aan en 3,9 watt indien de ontvanger aanstaat.
Hij zal in stand-by vast wel iets gebruiken, maar blijkbaar is dat beneden de meetgrens van deze tussenstekker. Dat zal dus op een andere manier bepaald moeten worden.

Gerben

1 like