Stap 3 | vanaf 6 oktober | Afstandsbediening Amino Aria 710 koppelen aan televisietoestel

Voortzetting van de discussie Ondersteuning bij TV-ontvanger omruilen:

Ik heb mijn Samsung TV kunnen koppelen via Auto Search. Bij punt 2 dat je TV standby knop ingedrukt moet houden, moet je rekening houden dat je dit paar minuten moet doen voordat het koppelen lukt.

3 likes

iddā€¦ de 30 codes van de site werken niet.

Hi Wil1, ik had hetzelfde. Ik heb eerst mijn afstandsbediening weer ontkoppeld en daarna mijn afstandsbediening opnieuw gekoppeld. Toen lukte het wel.

Ik snap dit even niet. Waar in de instructie staat dat je de STB knop ingedrukt moet houden? (En ik heb inderdaad ook problemen met het koppelen, vandaar ook deze vraag).

@anon81296904 toen ik vanochtend verder ging met stap 5 was het probleem standby knop vanzelf opgelost. Ontvanger gaat nu uit met de standby knop en de Samsung TV met de TV knop.

1 like

@joopgij in de handleiding van de afstandbediening staat bij punt 5 TV control setup: Auto Search de stappen die je moet volgen om je TV te koppelen.

Ja, zie ik nu, ik had de aanwijzingen van Freedom gebruikt. Heb het overigens inmiddels werkend. Na ontkoppelen en weer koppelen.

1 like

Bij mijn Sony tv uit 2009 lukte het koppelen niet met de instructie in STAP 17 van de papieren handleiding: Mute-knop indrukken. De tv ging op Mute maar schakelde niet uit. De volumeregeling was niet gekoppeld en de tv aan/uit knop deed ook niks.

Het koppelen lukte wel met de knop TV Standby. Niet zelf uitgevonden, het staat in de Engelstalige handleiding die in de doos zit.

Dus in STAP 17 moet de instructie zijn: Drukken op Mute knop of TV Standby knop.

De koppelcode 2679 werkt voor deze Sony.

1 like

Ik denk dat je dezelfde vergissing hebt gemaakt die ik bij de eerste poging ook heb gemaakt.
Als je de mute knop indrukt om de afstandsbediening te koppelen aan de tv, reageert de mute functie van de ontvanger. Je denkt dan dat de koppeling gelukt is, maar dat is niet zo. De procedure gaat goed indien je de mute knop vasthoudt totdat de mute functie van de televisie reageert.
Wat je in beeld ziet gebeuren indien de mute functie van de televisie geactiveerd wordt verschilt uiteraard per televisie, maar die van de ontvanger toont zich door een volumebalkje met luidspreker icoon ernaast midden bovenin het scherm. indien de mute functie van de ontvanger geactiveerd is verdwijnt de rode streep in de volumebalk en komt een een rood kruis bij het luidspreker icoon.
Vasthouden tot je een andere mute indicatie ziet levert wel het gewenste resultaat. Probleem kan zijn dat de televisie geen zichtbare mute indicatie heeft.
Koppelen via de standby functie werkt ondubbelzinnig en is daarom de aan te bevelen methode.

Heel nuttige tips allemaal, maar ik kom niet verder dan stap 15: klik op de cijferknoppen 1 en 3. De tv-knop blijft grijs, hoe lang ik de knoppen ook heb ingedrukt. Heeft iemand anders daar ook ervaring mee? En misschien zelfs een oplossing?

Als je de koppelprocedure een keer hebt afgesloten terwijl de afstandsbediening niet goed ingesteld is, kun je hem resetten door de knoppen 1 en 6 in te drukken tot de tv standby button oplicht en daarna 996 indrukken.

Daarna kun je de koppelprocedure opnieuw opstarten door 1 en 3 in te drukken.

Dank je Gerben, maar ook hierbij licht de tv standby button niet op. Ben bang dat het een hardware probleempje is. Die knop lijkt niet te functioneren.

Hoi,

in de instructies staat bij stap 14: ā€œZet het volume van de HD ontvanger op 100ā€, maar ik zie geen getallen bij het volumeā€¦ Dus toen maar op max gezet op de tv afstandbediening (en zacht op de ontvanger) met als gevolg dat ik nu heel hard geklik hoor (van de tv omdat het volume een klikje verandertā€¦)

Ik zal 'm ontkoppelen (https://www.freedom.nl/helpdesk/televisie/afstandsbediening-amino-aria-7-ontkoppelen-van-televisietoestel) en opnieuw proberen, maar dat stukje is niet zo helder.
Andere (voor mij) niet heldere instructies:

In Stap 18: de knop ā€œSTB gaat uitā€. Die is bij mij niet aangeweestā€¦ De TV knop wel de hele tijd, en die ging idd uitā€¦

Ook in Stap 18: ā€œde stopknopā€ā€¦ wat is ā€˜de stopknopā€™? Ik vond https://www.freedom.nl/files/helpdesk/televisie/tv-ontvanger-amino-aria-7/afstandsbediening-amino-aria-7-koppelcodes.pdf?d89d9356d0 en concludeerde daaruit dat dat het video-stop knopje (vierkante icoontje links naast de rode ā€˜recordā€™ knop is)ā€¦

Ik vraag me af of als je de afstandbediening zelf alle codes laat doorlopen, of er dan meer beschikbaar is dan met de ā€˜codeā€™ keuze?

Ik hoop dat andere hier ook iets aan hebben. Verder gelukt met een Samsung tv.

Dat is inderdaad de stopknop (13 - Stop button)

In de handleiding uit de doos staat een foto van de afstand bediening met de betekenis van de knoppen.

Long story short: het is idd. de video top knop met het witte vierkantje naast de opname knop met rode stip.