Ik heb gisteren kort na het ontstaan gemeld dat er geen internet en geen TV was op mijn aansluiting. Moest wel lang wachten tot ik aan de beurt was. Na verschillende akties met mijn modem (Fritz) kon de helpdesk het probleem niet oplossen en kon wel melden dat er meer mensen met dezelfde storingen waren. Er zou een ticket aangemaakt worden, maar dat is nooit gebeurd.
's-Avonds om 18:24 kreeg ik een sms van KPN dat de monteur bij mij langs zou komen!
Hoe dan als er meer mensen dezelfde storing hebben.
Op de website GEEN LETTER OVER DE STORING.
De volgende ochtend rond 8 uur nog een keer gekeken: geen melding op de site
De monteur kwam de volgende dag rond 13:00. Die heeft de fiber-verbinding doorgemeten en met hun centrale gebeld om, na te gaan of er bij hun iets fout zat. Hij zei dat er geen andere storingen in de buurt waren gemeld en dat ik Freedom maar moest belen; het was niet hun probleem.
Dan de helpdesk van freedom maar weer gebeld. HEEL LANG WACHTEN. Eindelijk iemand aan de lijn gekregen die het ook niet wist. Uitgebreid met de backoffice heeft overlegd. Me meedeelde dat de storing inmiddels op de website stond. Me ook niet verder kon helpen en de backoffice evenmin. Ook niet kon vertellen wat er aan de hand was.
Kijkt u af en toe maar op de website of de storing is opgelost.
Enige tijd later was de storing opgelost.
Maar nu de kernvragen:
- wat was nu uiteindelijk de oorzaak
- waarom duurde het zo lang tot er een melding op de website verscheen
- waarom krijg ik een monteur van KPN lags als overduidelijk is, dat het een storing in een groter gebied is
- is de storing verkeerd ingeschat.
Ik hoop enige antwoorden te krijgen, want ik ben nu zwaar teleurgesteld in freedom; mijn stellige indruk is dat het bij xs4all vroeger echt beter was.
Ik wens freedom wel beterscha!
m.v.g.
Lex van der Loo