Storing glasvezel FiberCrew regio Amersfoort

Ik heb vanaf 18/7 23:06 geen internet meer. De glasvezel, LAN en wifi doen het wel, internet geeft een PPPoE error. Op AlleStoringen zie ik rond dezelfde tijd een piek bij Freedom en daar lijkt het redelijk opgelost. Bij mij helaas nog niet.

Meldingen in FritzBox:

• PPPoE-fout: time-out
  • Internetverbinding is niet geslaagd: foutoorzaak: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)

Er was ook eenzelfde storing gisternacht (18/7) van 04:51:38 tot 05:18:48.

• FritzBox 5530
  • Fritz!SFP GPON
  • FritzOS 7.81
  • KPN glas, FiberCrew licht
  • Kabel, connectors en instellingen gecontroleerd, FB reboot gedaan
1 like

Hier in Lelystad hetzelfde, sinds 23:20 verbinding verbroken met PPPoE fout en niet meer actief te krijgen.

Verbinding is hier zojuist wer online gekomen

In Lelystad lag de verbinding er uit van 23:06 gisteravond tot 5:39 vanochtend. Dit op beide vlans. TV viel al een paar keer weg voor die tijd.

Gisteren tussen 4:51 en 5:07 lag de verbinding er ook even uit zegt de logging van pppd.

1 like

Hmm, in Hilversum (KPN glas, Fibercrew belichting) hetzelfde sinds 18/7 23:00/23:15

Herstarten werkt niet (ben niet thuis om zelf de modem meldingen te checken helaas)

Heeft iemand al contact opgenomen met Freedom?

Update: contact gehad met Freedom helpdesk. Inderdaad een algemene storing maar die zou verholpen moeten zijn. Stroom eraf (30 sec), dan ONT, wachten en dan modem. Kan het zelf niet live testen en bevestigen momenteel.

Bij mij werkt het ook weer sinds 05:43.

Meldingen op Tweakers, maar niet voor iedereen down. Rond dezelfde tijd ook bij Jonaz. Dus waarschijnlijk een FiberCrew storing.

Edit: bevestiging Freedom. FC deed onderhoud zonder aankondiging.

Ik heb geprobeerd te bellen maar dat kan alleen op kantoortijden. De helpdesk mail reageert meestal pas na drie weken, op het forum heb je meer kans om Freedom te bereiken.

1 like

Sinds 11:16 is de storing weer terug: PPPoE-fout: time-out

Edit: om 11:29 weer hersteld

ja hier ook weer (of nog steeds) geen internet.