Begintijd: donderdag 17 september 2026 00.19
Eindtijd: donderdag 17 september 2026 02.02
In verband met een storing op het netwerk van Glasdraad Groene Hart met belichting via Fiber Operator is het mogelijk dat de internetverbinding niet werkt.
Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.
Ik lees hier weer even mee, want mijn internetverbinding ligt er weer langere tijd uit.
Dit is inmiddels de derde keer in korte tijd (zie eerdere storing hier) en oorzaak zo te zien weer bij de belichter Fiber Operator.
Andere keren heeft het bijna een dag geduurd, dus ik hou weer mijn hart vast. Beide keren geen duidelijke informatie wat er nu echt aan de hand was. Wederom heeft iedereen hier op het Glasdraad Groene Hart netwerk met andere belichter (= de ruime meerderheid) geen enkele last; het is steeds weer deze belichter waar de ellende vandaan komt. Daar mag nu echt wel eens een betere uitleg voor gegeven worden.
/UPDATE: ok een klein handje in eigen boezem. De storing was verholpen maar mijn router kwam niet goed op omdat op een of andere manier het VLAN ID voor internet niet meer juist stond ingesteld.
Neemt niet weg dat dit nu de 3e keer storing met de belichter is, info over de oorzaak matig is en ik ruim 20 minuten in de wachtrij heb moeten hangen voordat ik contact met de helpdesk kreeg. Daarin wel uitsluitsel gekregen dat de storing verholpen was en ik het waarschijnlijk aan mijn kant moest zoeken.
Met gemengd gevoel heb ik zojuist het abonnement opgezegd. De storingen met de belichter, geen vertrouwen dat dit niet meer zo zal gebeuren en de zeer matige telefonische bereikbaarheid van de Freedom helpdesk bij deze storingen (gemiddeld 20-30 minuten wachttijd, ook op verschillende momenten) hebben mij hiertoe doen besluiten.
De meeste andere providers hier op het glasdraad netwerk werken met een andere belichter die niet deze ernstige storingen hebben gehad. Beschikbaarheid is voor mij dan even belangrijker dan op zich fijne Freedom principes. Jammer, het ga jullie goed.