[ Storing: mail werkt niet, HelpDesk (nu) gesloten .. EN Nu ? ]

Midden in het werken met de WebMail krijg ik de melding “502-Gateway nginx”

De @HelpDesk is op dit moment gesloten.

Hoe geef ik nu de storing door ?!?

TIP: Mail Helpdesk @ FreedomNet.NL
maar … …

De mail is nu juist het probleem !

( was vroeger een liedje van:
There’s a hole in my bucket (Harry Belafonte, 1960);
of
Dorus-1963: Er zit 'n gat in m’n emmer )

Tja, dat helpt niet natuurlijk.

Mocht je tegen dit probleem aanlopen en de helpdesk is open, dan hier het telefoonnummer.
Voor technische vragen kun je ook bellen naar 08 80 11 56 66
maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur
Zie ook contact met Freedom.

Inderdaad, op de contactpagina van Freedom staat het te volgen rijtje:

probleem ?

  • zoek eerst de oplossing bij Veelgestelde Vragen & Antwoorden op https:// HelpDesk.Freedom.NL

anders ( let op domeinnaam )

  • mail voor technisch-factuur naar HelpDesk @ FreedomNET.nl
  • mail voor algemene kwesties info @ FreedomNET.nl

Om te bespoedigen, vermeld in jouw bericht ook de Contract-naam en jouw Freedom-Klantnummer (zo iets als F01234567)

tijdens openingstijden bel je de

  • HelpDesk op 0880 115 666.

Blijft mijn vraag:
Wat te doen als de HelpDesk niet telefonisch bereikbaar is (gesloten)
en mijn MAIL of mijn INTERNET niet werkt.

Via een ANDER mailen, bellen vind ik qua privacy niet werkbaar.

Reeds gevonden oplossing: Wachten

Andere suggesties ?!?

En dat is niet acceptabel. Er moet een mogelijkheid zijn acute storingen te melden. Al is het maar een webformulier waar een automatisch filter achter zit die urgente zaken er uit filtert en doorstuurt naar de dienstdoende calamiteiten medewerker.

In den beginne was dat wel zo.
Urgente dingen op de mail, werd gezien.
Of dat nog steeds zo is, weet ik niet.

Is het niet een teken van deze tijd?
Een helpdesk die 24/7 bereikbaar is.
Als er al het personeel voor te vinden is, dan willen we de prijs die er bij hoort vaak niet betalen.

Gelukkig is bij Freedom het telefoonnummer nog makkelijk te vinden.
Bij KPN is het telefoonnummer niet te vinden.
En ook bij veel andere providers is na 20:00 uur de helpdesk gesloten.

Ik zou onderscheid willen maken tussen een gebruikers HELPdesk om/hoe iets te doen en het (kunnen) melden van een keiharde verSTORING.

Ik ga er glad vanuit dat elke IT bedrijf dat 24/7 diensten levert wel ergens voor systeemnoodgevallen, een procedure heeft.
Dat aanvullende SERVICE betaald moet worden is wiedes en dat geldt wmb niet voor de levering van afgenomen basisdiensten. Anno 2023 hoort een bedrijf zich niet meer excuseren dat ze alleen tussen 9-5 bereid zijn hun 24/7 diensten te ondersteunen.
Los daarvan moeten ook de andere reguliere communicatiekanalen bewandeld kunnen worden. Het is van de zotte - waarbij ik ‘onverplicht’ snap waarom - wanneer een bedrijf alleen nog per telefoon benaderd wil worden.