Storing webmail

Helaas is er weer een storing op webmail.
Kom er niet makkelijk in en kan zeker geen nieuwe emails maken.
Blijft maar op “vernieuwen” staan. Krijg steeds server fouten.

Heel vervelend dat dit erg regelmatig voor komt.

1 like

Daar heb ik ook last van in Tilburg.

Het werkt weer. Was een korte verstoring. Maar die zijn er met enige regelmaat, net als je een belangrijk mailtje wilt versturen.

Dagelijks heb ik storingen bij het sturen van mail.
Ik krijg dan de melding:

Het lost zichzelf steeds vanzelf op. Echter ik kan er niet op vertrouwen dat ik mail kan versturen op het moment dat ik dat wil doen.
Zeer irritant.

Ga ik naar de webmail, dan kan ik het bericht wel verzenden. Vreemd.

Ik gebruik Thunderbird 91.1.0 (64-bits) op Fedora 34.

Ik zie die melding (Outlook 2013) ook soms voorbij komen. Ik klik die melding gewoon weg. Meestal is na een paar minuten de mail alsnog ontvangen/verzonden.
Het is uiteraard niet zoals het hoort, maar ik stoor me er niet zo aan.
Ik kan het ook niet reproduceren om er verder onderzoek naar te doen.
Valt me wel op dat als het voorkomt het meestal direct na het opstarten van mijn pc gebeurt. Wel belangrijk om erbij te vermelden dat ik Windows zo ingesteld heb dat alle openstaande programma’s bij afsluiten weer automatisch geopend worden bij weer opstarten.
Zou dus een timing dingetje kunnen zijn.

Is dit sinds het gebruik van deze e-mail client en/of Fedora OS? Niet dat het uit zou moeten maken hoor, ik vroeg het me alleen af omdat je al een hele tijd community-lid bent en naar ik meen nog niet eerder een post hierover heb gezien.

@Lidwien
Kan het zijn dat je twee Thunderbird accounts hebt? Bijvoorbeeld één met accounts van je vorige ISP en een nieuwe, waarbij de mailboxen niet overeenstemmen?

Ik draai al jaren Thunderbird i.c.m. Fedora.
Er draait 1 Thunderbird met diverse accounts. Waarbij mijn oude xs4all-account geen berichten meer ophaalt.
De storing die nu steeds optreedt, is van de laatste weken en lijkt erger te worden.

Doet het zich voor bij uitgaande mail bij iedere account die je onder TB hebt hangen?

In ieder geval bij een account van mijn eigen domein bij Freedom en een account bij Posteo.de.

Als je voor die specifieke accounts de Mozilla troublehooting hebt gedaan zou ik zeker even de instellingen met de helpdesk langslopen.