Stress door KPN, XS4ALL mail accounts en Freedom .NL domein

Beetje stress situatie heb ik nu met mijn partner inzake KPN.

KPN is van alles XS4ALL aan het afschieten momenteel en freedom glas internet is nog steeds niet gerealiseerd op ons adres. De buizen liggen in de grond voor glas maar er zit geen glas in en tevens moet er ook nog door ons voortuin en in huis het aangelegd worden. De hele straat/wijk wacht op voortgang maar het ligt allemaal stil lijkt het wel.

Een paar jaar geleden zijn wij uit protest tegen KPN weg gegaan bij XS4ALL maar wij hadden sinds die tijd wel een pack accountje voor ons email accounts aangehouden.

Alles online van ons leunt op die mail adressen bij XS4ALL. Vandaar onze stress momenteel.

Om dit in de toekomst te voorkomen dat de provider er mee ophoudt hebben wij besloten om een eigen domein te gaan nemen zodat we die in case of shit, altijd mee kunnen nemen. Naam moeten we nog verzinnen.

Nu ik de achtergrond verteld heb hier mijn vragen.

Ik/wij zijn founding member van Freedom. Wij hebben daarbij een .NL domein bijgekregen die we niet gebruiken. De naam daarvan die ik er in het begin aan gegeven heb was meer bedoeld als place holder voor mijzelf dan dat ik er iets serieus mee ging doen. Mijn partner vind die domein naam niet geschikt (begrijpelijk) voor als eigen domein naam te gebruiken voor onze email verkeer.

Is het mogelijk deze domein naam te laten veranderen naar een andere gekozen naam zodat wij al onze email verkeer voortaan daar via kunnen laten lopen via het Freedom abonnement? Wij zijn bereid om de administratie kosten voor deze verandering op ons te nemen.

Ja wij zijn laat met dit allemaal regelen maar wij hadden niet verwacht dat het glasvezel aanleggen hier in de wijk zoveel vertraging ging oplopen. De glasvezel aansluiting was gepland opgeleverd te worden in oktober 2021 verleden jaar. Wij zijn de laatste wijk die hier in de stad voorziet word van glas via T-mobile.

Neem svp contact op met de Helpdesk.

Rot situatie idd, maar gezien de track record van kpn absoluut niet onverwacht.

Maar jouw vraag zal ongetwijfeld alleen door de helpdesk beantwoord en geregeld kunnen worden. Ik zou dus sowieso contact opnemen met de helpdesk.

Je kunt op https://mijn.freedom.nl/domains/new een extra domein aanvragen. Als dat werkt kun je je oude domein opzeggen. Heb je de helpdesk niet voor nodig.

Heb het niet in detail nagezocht, maar waarschijnlijk ben je dan ā€œeventjesā€ wat meer geld kwijt. Maar wĆØl de moeite waard om blijvend een betere Domein-Naam te verkrijgen.
Houd ons hier op de hoogte ā€¦

Als je toch ā€œeventjesā€ wat meer geld kwijt bent dan is https://www.transip.nl/ ook een optie. Heeft als voordeel dat je alle email adressen b.v.b. ook postmaster zelf kunt beheren.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.