Subdomein aanmaken?

Ik heb zojuist een domeinnaam aangevraagd bij Freedom en dat is volgens mij allemaal goed gegaan. Domeinnaam heb ik al wel maar nog geen mail ontvangen dat het rond is, die komt vast nog wel.

Echter, nu heb ik een vraag hoe kan ik subdomeinen aanvragen? BV zomaar.mijndomeinnaam.nl - ik kan daar niets in vinden maar zou dat wel willen doen zodat ik die via DNS weer kan laten doorsturen naar een andere website en/of IP adres (dat moet toch kunnen?).

Oh ja, jammer dat Freedom niet een homepagina maakt met daarop dat de domeinnaam is aangemaakt via Freedom of zo. Dat is toch weer extra reclame :slight_smile: - en ik denk dat het toch nog niet helemaal werkt want ik krijg foutmelding op de domeinnaam die ik invul: undefined method `baseurl’ for nil:NilClass - ook als ik via mail.mijndomeinnaam.nl kijk, dan krijg ik deze zelfde melding.

Die home pagina is wat in andere draadjes het hosting pakket heet. (waar dan niet iedereen weer op zit te wachten… ).
Voor een volledig subdomain heb je evt. NS records nodig die zijn niet toegestaan voor zover ik kan zien.
Probleem is dat je ook een DNS provider nodig hebt om dit te doen. En voor een ander domein heb je dan ook weer een SOA op die provider z’n server nodig. Ik kan me voorstellen dat als DNS provisioning niet je core business is dat dit niet onbeperkt toegestaan wordt.
(Maar neem contact met de help desk op als je hier vragen over hebt…). Bij DNS providers wordt je ook vaak op het aantal vragen per - x periode afgerekend. (dus als je TTL heel kort zet krijg je een hogere rekening en omgekeerd).

Die baseurl for nil:Nilclass duidt op een fout in het backend. Er wordt of bepaalde data niet gevonden of niet doorgegeven, maar er komt niet een nette melding als magniet, kanniet oid. Mogelijk ook even als bug aanmelden?

1 like