Subnet of fritzbox probleem

Ik heb sinds een dag een subnet. Mijn modem/router is een Fritzbox 7590 met de allerlaatste fritzos ( FRITZ!OS: 07.39-94931 BETA).
Ik heb in het subnet een server geïnstalleerd met als IP-adres: 45.xxx.yyy.2 en als gateway 45.xxx.yyy.1. De server kan email ontvangen en verzenden, maar niet naar een server die op mijn Freedom-ip adres staat. Vanuit de server op mijn subnet kan ik wel een terminal sessie starten naar 10.10.10.15, maar niet naar het domein wat op de server staat. DNS is op beide servers goed ingesteld. Is dit een foutje in de Fritzbox of zie ik iets over het hoofd?

PS. Chapeau voor Freedom m.b.t. leveren subnet

Iets met DNS-Rebind…FRITZ!Box meldt "Your FRITZ!Box's DNS rebind protection rejected your query for reasons of security" | FRITZ!Box 7590 | AVM Nederland

Als ik het goed lees moet je daar jouw domein invoeren en is de beveiliging uit en daarna opnieuw de box starten.

Helaas. Ik heb het met en zonder mijn domeinen daar te zetten. Het werkt niet…

Rebind Protection zou ook mijn eerste idee zijn geweest. Dus als dat het niet is :confused:

Had je na het invoeren ook de FRITZ!Box herstart?

Ik zou eerst eens uitzoeken of het een routing of een DNS issue is. Als ik zie staan “naar 10.10.10.15” dan krijg ik niet de indruk dat het over een routeerbaar subnet gaat.

Ja. Communicatie tussen servers in het subnet is wel mogelijk.
De server op het Freedom-ipadres zit achter NAT. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Zoek dan eens op Hairpin (backloop NAT)

Je neemt een eigen subnet en dan ga je daar NAT op doen?? Okeeeeejjj…

Goed lezen. Ik heb een server op het subnet staan, natuurlijk NIET met NAT.
Tevens staat er een server op mijn standaard Freedom-ip adres. Daar is natuurlijk NAT.
Ik vroeg mij af of dat misschien de oorzaak was. Ik ben er nu in ieder geval achter dat dat niet het geval is.