Ik heb sinds kort een internetabonnement bij Freedom en heb al een aantal jaar een mailbox bij Soverin met een eigen domein bij TransIP. Nu wil ik graag switchen van Soverin mail naar Freedom mail (inmiddels begrijp ik ook dat Freedom mail eigenlijk gewoon Soverin mail is) maar lukt het me niet om het domein te koppelen bij Freedom, waarschijnlijk omdat deze al gekoppeld is bij Soverin.
Als ik in Mijn Freedom naar Domains → Add Domain → Connect my domain ga en daar mijn domein invoer krijg ik de melding “has already been taken” te zien. Dit is waarschijnlijk niet gek vanwege de bestaande koppeling bij Soverin, dus ik probeerde mijn domein bij Soverin te verwijderen. Echter krijg ik daar dan weer de melding “Can’t delete your primary domain” te zien. Is er iemand ooit eerder van Soverin mail naar Freedom mail geswitcht en zo ja, hoe is dat gelukt? Mijn account bij Soverin verloopt over een aantal dagen, zal ik daar op moeten wachten of moet ik mijn account bij Soverin voortijdig volledig verwijderen om dit te laten slagen?
tldr; ticket voor assistentie inschieten bij Soverin en Freedom; of proberen via een omweg je domein via inzet van een ander domein+mailbox verhuizen.
Ik zou zsm een ticket bij Soverin https://soverin.zammad.com inschieten. Soverin kan sws intern de (domein)boel herplaatsen. Kwestie van de boel weg inkoppelen bij Freedom.
Sec technish zou Soverinbeheer zonder veel moeite je domein+settings+mailbox+data as-is kunnen verplaatsen naar de omgeving van Freedom.
De vraag is - 'm bijna beantwoorden - of Soverin met feitelijk jouw vertrek; daar dan hun medewerking aan willen geven ?. Omgekeerd , freedom → soverin, heb ik ooit die vraag gesteld en kreeg een onverplichtend antwoord dat dit zou kunnen.
Je kan ook tegelijkertijd pogen de Freedom helpdesk te bereiken (sws ticket inschieten en morgen platbellen) en dit vice versa kortsluiten met het ingeschoten ticketnummer van/bij Soverin. Hiermee zorgen dat jij niet het schakelpunt wordt/bent.
Indien je geen enkel outage risico wil hebben, overweeg om je account bij Soverin te verlengen want korte termijn gaat niet de beste weg worden.
Verder is er een paradox dat een account bij Soverin bmw altijd een actief (account@)domein vereist. Dat enige domein dan live verplaatsen, is lastig.
Truc hier is mogelijk een tweede dummydomein+mailbox (totaal €23) aan je Soverin account toevoegen en dat nieuwe tot hoofdaccount maken. Vervolgens het andere, dus vrijgespeelde, domein naar Freedom verplaatsen. Mogelijk dat je voorafgaand de mailbox in het te verplaatsen domein eerst moet verwijderen (en dus mailinhoud naar één van je Freedom mailboxen moet overzetten. later kan je dat weer terugpiepen naar de mailbox die hoort bij het verplaatste domain bij Freedom). Ingewikkeld: Ja.
Dank voor je uitgebreide antwoord, ik dacht inderdaad al dat dit een ingewikkelde zaak zou worden. Ik ga even met Soverin contact opnemen, je zou inderdaad zeggen dat ze het hele account moeten kunnen overzetten naar Freedom. Dan is het inderdaad de vraag of ze daar ook zin in hebben, maar aangezien ik bij Freedom nog een soort van Soverin klant blijf hoop ik dat ze daar niet moeilijk over doen.
Voor het verplaatsen van domeinen tussen Freedom en Soverin (en omgekeerd) is er iets meer werk nodig dan dat er via de MIJNfreedom omgeving gedaan kan worden. Dit is omdat Soverin en Freedom van hetzelfde platform gebruik maken.
Hiervoor kan je het beste een e-mail sturen (naar helpdesk@freedomnet.nl) met duidelijk daarin de situatie vermeld en jouw account gegevens. Geef ons een paar dagen om een antwoord te sturen. Heb je al een ticket ingeschoten bij Soverin? Dan is het vermelden van het ticketnummer wat je van Soverin hebt gekregen een fijne toevoeging aan de e-mail.
Het plat bellen van de Helpdesk is echt niet nodig (zoals hierboven werd geopperd). Dat zorgt alleen maar voor meer frustratie en verspeelde tijd.
Heb ik nu weggehaald, maar lijkt vooralsnog niet de oplossing te zijn. De TTL van die records stond wel op een dag dus misschien duurt het even voordat het werkt.
Dank, ik heb een ticket aangemaakt bij Soverin en jullie een mail gestuurd inclusief het ticketnummer. Mijn account bij Soverin verloopt over vijf dagen dus hopelijk lukt het nog om dit binnen die tijd op te lossen.
Daar heb je geen wijzigingen aan de dns voor nodig, dus je kunt migreren en alles in sync houden zolang je niet omschakelt… en dan kun je zelfs nog terug. Voordat je daadwerkelijk synct zou ik wel eerst de dryrun gebruiken!
Edit: waar de link nou een preview genereert zie ik even niet, excuses.