Te veel apparaten gekoppeld

Iedere keer als ik op mijn pc wil tv kijken moet ik opnieuw inloggen (Canal Digitaal). Vervolgens krijg de melding:
Je hebt het maximum aantal te koppelen apparaten bereikt. Klik op een apparaat om deze te verwijderen.
Ik gebruik maar 1 apparaat, dus dat zou niet mogen gebeuren. Als ik het lijstje van apparaten toon zie ik alleen maar regels met Firefox. Daar moet ik er dan 1 van verwijderen om verder te kunnen. Heel irritant.

Dat is de reden dat ik de tv op SRWare Iron kijk.
Om een of andere reden gaat het hier met FF ook niet goed.

Heb je mogelijk plugins in de browser die er voor zorgen dat de website je apparaat niet kan onthouden? Zover ik zie lijkt er gekeken te worden naar een ‘device-uuid’ en wordt deze als unieke kenmerk onthouden voor de browser. Op het moment dat de browser steeds een andere ‘device-uuid’ krijgt of deze niet goed door geeft aan de achterliggende systemen verwacht ik dat je inderdaad het probleem krijgt dat het lijkt alsof je steeds met een nieuwe browser televisie wilt gaan kijken.

Dus even goed letten op plugins en dat soort zaken. Ik gebruik hier Firefox om televisie te kijken en dat werkt prima, zonder dat ik steeds mijn browser als ‘nieuw apparaat’ moet opgeven.

“Uiteraard” gebruik ik plugins, waaronder Noscript javascript blocker. Maar ook als ik alle geblokkeerde verwijzingen toesta blijft dit probleem. Ik ga het ook maar eens met Chromium proberen dan, als het niet anders is op te lossen. Maar ik kies natuurlijk niet voor niets voor Firefox :wink:
Een andere manier zou zijn om iedere keer de sessie met de hand uit te te loggen, maar dat is ook niet erg gebruiksvriendelijk.

Wat als je de sessie open houdt in een aparte firefox sessie? Eventueel minimaliseer je die als je even geen TV wilt kijken.

Dit zal eerder een cookie issue zijn dan een scripting issue.

Inmiddels heb ik besloten Chromium te gebruiken (alleen) voor TV. Daar speelt het probleem niet, en hoef ik bovendien niet steeds opnieuw in te loggen.
Wat mij betreft betekent dit dat Canal Digitaal - voorlopig - minder geschikt is voor een goed beveiligde browser als Firefox.
Bedankt voor alle suggesties!

Of de browser met de plugins die jij wilt gebruiken is niet zo geschikt voor het kijken naar televisie via de website van Canal Digitaal. :wink:

Ik gebruik hier Firefox met verschillende plugins geïnstalleerd, maar nog niet tegen deze problemen aan gelopen.

Ik gebruik Brave. Gebaseerd op Chrome, maar beter beveiligd. Hoef niet iedere keer opnieuw in te loggen.

Ik had hier ook last van. O.b.v. bovenstaande tips ben ik eerst mijn plugins gaan checken, daarna kwam het probleem nog steeds voor.
Ik had in Firefox de optie “Cookies en websitegegevens verwijderen zodra Firefox Developer Edition wordt gesloten” aanstaan. Ik heb daar nu een uitzondering toegevoegd voor “https://livetv.canaldigitaal.nl/” en nu heb ik het probleem niet meer.
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat ik cookies in de browser moet gaan bewaren om probleemloos te kunnen inloggen (nou ja, minder problemen in ieder geval, er is er nog 1 over).

Verzoek aan de devs: Kan dit misschien wat eleganter opgelost worden ajb?