Teletekst is verdwenen

Hallo, ik heb helaas geen teletekst meer, voorheen kon ik het wel ontvangen op mijn Samsung Tv maar sinds de nieuwe software die NOS nu gebruikt is het afgelopen.
Is het al bekend hoe Canal Digitaal hier mee omgaat?
Ik hoop wel dat Teletekst terug komt want zonder kan ik niet meer sport en het weer kijken.

Jawel hoor, gewoon via de Teletekst app op je telefoon :wink:

Natuurlijk, maar ik wil het op TV zien CD zou er aan moeten werken.

werkt bij ons wel, alleen komt deze nu als eerste uit op de ondertiteling pag 888 ipv 100/101

Bij mij start het ook nu standaard op 888.
CH- en je krijgt pagina 887 die normaal te lezen is. En dan werkt het weer door pagina in te toetsen.
Gekleurde knopjes werken nog niet, ligt aan NOS die de software nog moet updaten. Waarschijnlijk doet pagina 100 als standaard begin pagina het daarom ook nu nog niet en schiet je naar 888.

Probleem is dus een NOS software dingetje, deze keer CD niet de schult kunnen geven.

Mijn antieke Samsung snapt het ook niet meer.
Ik kom met CD ook op 888 als ik het start.
Op kanaal 64 werkt het wel normaal. (om te testen of het stuk is)

Ik zie hier hetzelfde gebeuren. Wat er gebeurt is, dat wanneer je teletekst wilt kijken via de Amino deze eerst naar pagina 888 gaat. Je moet daarna handmatig een andere pagina kiezen. Bijvoorbeeld ‘100’ voor het nieuwsoverzicht.

Ik ga bij Canal Digitaal even navraag doen of dit komt door de update van Teletekst of dat dit een bewuste keuze zou zijn geweest.

1 like

Allemaal bedankt voor het meedenken en antwoorden, ik weet nu genoeg.

Het is in ieder geval geen bewuste keuze. Dus Canal Digitaal is het ook verder aan het onderzoeken en kijken of er een oplossing voor zou zijn.

1 like

( vraag / suggestie )
Kan het niet zijn dat de meeste keren dat Teletekst werd gestart,
de kijker meteen naar 888 ( ondertiteling ) ging,
en dat een ‘handige’ programmeur (ongevraagd) heeft besloten om dàt dan ook maar de ‘startpagina’ van Teletekst te maken ?