Teleurstellende kennismaking met Freedom Internet: opgelost naar tevredenheid!

Mijn aankomende verhuizing naar een nieuwbouwappartement leek me een mooie gelegenheid om de overstap van die andere provider naar Freedom te maken, maar mijne ervaring tot nu toe is weinig hoopgevend….

De opleverdatum van ons huis was in maart nog niet bekend, maar op 22 maart heb ik mijn bestelling gedaan om er op tijd bij te zijn. Ik kreeg als ‘wensdatum’ 22 juni voorgezet. Dat was mijn wens niet; ik wilde mijn internetaansluiting hebben zodra ik de sleutel kreeg. Het bestelsysteem vulde 22-6 in omdat het een ‘pre-order’ betrof. Wat dat precies is, stond er niet bij.

Op 29 maart kreeg ik per e-mail een bevestiging dat onze aansluiting gepland staat voor 22-6. Daar heb ik dezelfde dag nog op gereageerd met een mail die vroeg of dat ook eerder zou kunnen. Ik moest wat aanvullende gegevens verstrekken om me te legitimeren, en daarna zou men gaan uitzoeken wat er mogelijk was. Daar heb ik verder niets meer op teruggehoord.

Zopas bevestigde de aannemer dat we op 4 mei de sleutel krijgen van ons nieuwe huis. Dus heb ik vanochtend de helpdesk gebeld. De medewerker die ik sprak, deed erg zijn best en probeerde van alles. Maar de uitkomst was dat het voor mij bestemde modem al ingepland staat voor levering op 22 juni en dat dat niet veranderd kan worden.

Ik geloof hem, want hij wilde het graag voor me regelen. Maar ik snap het niet. Worden de modems negen weken van tevoren al ingepakt? Is het leverproces zo star en log? Een klein beetje meer flexibiliteit en improvisatieruimte lijkt me geen overbodige luxe…

*** Het vervolg:

Het verhaal was nog niet afgelopen, want die flexibiliteit bleek er toch te zijn! Ik kreeg later op de dag een bevestiging dat ik word aangesloten op mijn ideale wensdatum: 4 mei. Ik ben weer blij.

2 likes

Kan het ms zijn dat in de centrale e.d. nog van alles moet worden geregeld, ?
Vooropgesteld dat in (nl nieuwbouw) jullie wijk alles al er klaar voor is. Ik weet uit ervaring dat kabelaars (en daarmee hun providers e.a.) liever wachten - met daadwerkelijk activeren - totdat alles echt klaar is dan voor in bouwtrajecten kapot te worden getrokken of met schaamte te moeten melden dat het toch later wordt (marketing werkt sws beter als het eerder is dan verwacht dan later zoals ongedacht).

Het nadeel van providers die groter groeien dat ze worden overmand door idd rigide logistiek.Ook zg. flexibiliteit valt ten prooi aan planning. De tijd dat je dan wat onderling 1:1 kan ritselen lijkt mij met 10.000 klanten of (veel) meer, meestal wel voorbij.

Los daarvan kan het ms zijn dat er onvoldoende (geschikte) “modems” zijn en men (ergens terecht) pas signaal Good2Go geeft als alle JIT vinkjes op groen staan.
Eventueel kan je overwegen om een eigen modem neer te zetten en te volstaan met alleen de connectie.

Ik zou de helpdesk bellen met preciezer te weten waarom het langer duurt dan je zou willen. Ik kan mij serieus niet voorstellen dat ze (en al helemaal niet bij Freedom) het erom (te plagen om) doen.

Gaaf dat het toch nog gelukt is.
En natuurlijk, welkom bij de Freedom familie :+1::+1:

1 like

Doet mij dan toch de hamvraag wat en waarom het nodig was voor @GabrielM dit epos te starten als dat zo (kennelijk, toch) niet nodig was ?

Was er doorgevraagd en/of was cq bleek dit pas mogelijk nadat iemand/iets van Freedom dit hier (pas ?) las ?

Los daarvan lijkt het mij sws handiger om voor een dispuut, een mail te sturen naar helpdesk@freedomnet.nl en wanneer iemand daar ontevreden is, dit conform procedure op te lijnen door bv een klacht in te dienen op klacht@freedomnet.nl .

Gevoelsmatig zou het niet nodig moeten zijn om voor zoiets ‘planning’ en ‘afhandeling’ via het forum de publiciteit te (hoeven of moeten) zoeken. Wel fijn dat het nu is opgelost.