Televisiegids als lijst

Hi, ik heb als nieuwe abonnee 2 vragen/verbetervoorstellen:

  1. In de televisiegids (guide) zou het fijn zijn wanneer je de lijst met zenders die je hebt vastgelegd in Favorieten leidend zou kunnen laten zijn wanneer je de gids opent. Nu moet je eerst bovenin het menu “Favorieten” aanklikken (wat je vergeet tot je merkt dat je aan het scrollen bent door zenders die je helemaal niet wilt bekijken).
  2. De gids wordt gepresenteerd met “tegels” / een soort screenshots van het programma. Ik zou het prettig vinden wanneer je de keuze hebt om dit te vervangen door een “lijst”. Dat is sneller en overzichtelijker vind ik.

MvG Bart

1 like

Zou mooi zijn, maar die wens ligt al sinds dag 1 bij CD…

Neemt niet weg dat het goed is dat het weer eens genoemd wordt…

De layout van de Gids is ook echt waardeloos.

  • Er gaat veel te veel ruimte verloren aan Plaatjes/Logo’s
  • De Layout wijzigt op en moment dat je met de cursor 1 stap naar beneden gaat. Ik kan dit niet uitleggen aan b.v. mijn ouders en ik vermijd de gids daardoor ook, tenzij echt noodzakelijk, het is echt waardeloos
  • Overbodige teksten b.v. “vandaag” of datum bij ieder programma. Dat staat bovenaan al. En dan nog, die plek kan nog 1 regel naar boven. Je moet echt ruimte creeren en alle overbodige pixels verwijderen.
  • Alle programma’s zijn even breed in de tijdlijn. Daardoor is er totaal geen vorm van uitlijning in de tijd, bijvoorbeeld: Is Programma X op zender A als afgelopen als Programma Y op zender B begint? Je moet tijden vergelijken

Zucht… Televisie van anaal Digitaal.

Yup, TV is dusdanig slecht dat ik persoonlijk Freedom afraad voor een ieder die ook TV bij z’n internet wil. Met de lijn ben ik zeer tevreden (al is KPN erg prijzig, ik wacht met smart op fibercrew dekking), maar TV van CD is de achilleshiel van de combinatie… Het is dat de vrouw d’r BBC First niet wil missen, anders was de TV er al uit gemikt.

1 like

BBC first is tegenwoordig te bekijken via NL-Ziet.

Wij hebben enige tijde geleden de overstap gemaakt en er zijn nu, ook wat de TV betreft, blijde gezichten.

Weet ik, maar dan moet ik ergens NL-Ziet mee op het oude scherm weten te krijgen. (pre “HD Ready” tijdperk plasma scherm)

Hi Wilfred, kan je BBC first en BBC 1 dan ook terugkijken of alleen live kijken?

Je kunt “begin gemist” gebruiken en ook terugkijken (toevallig gisteravond gedaan bij BBCfirst) en dat werkt.
Hoe lang dat werkt weet ik niet. Je kunt wel voor € 0,01 een proefperiode aangaan en kijken of het bevalt.
Omdat ik de handen niet op elkaar kreeg voor “moeilijke” oplossingen kijken we nu via apps op een Apple TV en is iedereen tevreden.

1 like

:+1:, dank je voor je reactie!

In de periode dat ik xs4all opgezegd had en Freedom nog geen TV had, heb ik ook NL Ziet gehad.
Prima dienst, maar: Te weinig zenders. Duitsland?
Vandaar dat ik FreedomTV gebruik, en er is gewoon geen alternatief waar je met 1 App gewoon breed (NL Ziet is dus te beperkt) de TV content kan kijken die je wil.

Hier wordt uitsluitend BBC first gekeken en dat was noiu juist de enige zender waar 0.0 alternatief voor was, tot nl ziet 'm in het uitgebreide pakket opnam. Helaas is het wel een app only aanbieder, waar je met een domme TV geen snars aan hebt.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.