Timeout op download

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met downloaden van podcasts en videos uit de VS. Het begint goed, maar na een bepaalde tijd valt de snelheid weg en komt er uiteindelijk een melding dat er een timeout is opgetreden. Hebben meer mensen hier last van ?

ik heb geen last van timeouts op mijn verbinding.
Is er een algemeen beschikbare URL waarop we dit kunnen testen?

Nou, b.v. downloaden van podcasts van https://freakonomics.com/ gaat vaak fout

Ik heb totaal geen probleem om de aflevering over de Pros en Cons of America… te downloaden (met wget/curl).
In mijn firefox start het in ieder geval met afspelen, maar ik heb niet gewacht tot het eind.

Ik weet niet of dit gerelateerd is: ik heb sinds een paar dagen ook een DNS probleem. Kan b.v. arrowbluesbox.nl niet pingen.
En ja, gaat er juist om de hele aflevering te kunnen downloaden.

Dit is een apart probleem met DNSSEC voor arrowbluesbox.nl. Want de DNSSEC signatures voor het domein zijn verlopen op 4 augustus,
En als je als je dan netjes een validerende resolver gebruikt, dan werkt het domein niet meer.

Dit is dus GEEN probleem van je verbinding of van de resolver die je gebruikt, maar van de domeineigenaar/beheerder.

Ik weet niet in wat voor een omgeving je dit probeert en wat je mogelijkheden zijn, maar het kan nog nuttig zijn om het via een andere internet verbinding te proberen als dat mogelijk is. Dan kan je vaststellen of het een probleem van je verbinding is of misschien een probleem van het systeem dat je gebruikt.

Dank voor de informatie over het verlopen van de DNSSec - dat helpt om dat probleem op te lossen.
Ik kan maandag eens proberen via Ziggo of het downloaden ook niet lukt. Op dit moment zit ik gewoon via Freedom op het Internet.