Toevoegen van 'activity summary'/'activiteitensamenvatting' aan Freedom Community Discourse

Ik las in deze post onder ‘Vernieuwingen Community’ dat er inmiddels aardig wat leden op dit forum zitten, maar dat het nog wat beter bezocht mag worden. Volgens mij is de beste oplossing om de ‘activity summary’/‘activiteitensamenvatting’-functionaliteit van Discourse aan te zetten. Dit maakt het mogelijk dat leden volautomatisch periodiek (bv. dagelijks of wekelijks) een email krijgen met een selectie van nieuwe topics en posts op dit forum. Ik zit op veel Discourse forums, en voor mij zorgt zo’n wekelijks overzichtsmailtje ervoor dat ik betrokken blijf bij die forums.

Om een of andere reden staat deze functionaliteit uit op dit forum. Normaal moet er in je instellingen onder Voorkeuren > E-mails een kopje staan met ‘Activiteitensamenvatting’, waar je dit kan aanzetten en configuren, maar dit kopje ontbreekt dus op dit forum. Meer info:

Als de activiteitensamenvatting is toegevoegd zou ik aanraden om het automatisch aan te zetten voor alle nieuwe en huidige gebruikers (volgens mij is dat bij veel andere forums ook zo), of iig duidelijk communiceren hoe leden dit kunnen aanzetten.

bump, wat vinden anderen hier van?

Nope, het gaat om de ‘activiteitensamenvatting’ die mist. Zie de link in m’n post. Daar hebben ze deze screenshot die de optie laat zien. Bij Freedom is die afwezig.

bump

Dit lijkt me nog steeds een goed idee om de activiteit en betrokkenheid van Freedom leden op dit forum te verhogen :hugs:

:spraydot: Freedom maakt zich sterk voor het juist niet volgen van de klanten/forum-leden. Automatisch loggen is daarmee in tegenspraak.

Als je het zèlf handig vindt, dan kun je het voor jóu AAN-zetten. Dan wéét je dat het voor jou gebeurt.

In de lijn van de Freedom-filosofie hoop ik dat het voor anderen dan ook werkelijk niet wordt bijgehouden.

Ik meen. dat deze discussie hier al eerder is gevoerd, maar zie 'm zo gauw niet terug…

1 like

@Drs_W dank voor je reactie!

Het niet automatisch aanzetten is ook prima.

Mijn probleem is echter dat de activiteitensamenvatting optie nu helemaal niet beschikbaar is. Dat is jammer voor iedereen die graag wekelijks een mail ontvangt met een overzicht van nieuwe activiteit op dit forum om op die manier betrokken te blijven. Het is me niet duidelijk waarom deze optie niet beschikbaar is. Alle andere Discourseforums die ik gebruik hebben deze optie wel. Heeft Freedom deze uitgeschakeld vanwege technische redenen/problemen? Gewoon over het hoofd gezien?

Bij mij komt vandaag de volgende vraag op:

Als je binnen Discourse de activiteitensamenvatting AAN zet,
gaat dan niet het volgende gebeuren:

  • van iedereen wordt de activiteitensamenvatting bijgehouden (zeg maar in een log gestopt)
  • van wie dat WIL, wordt die samenvatting zichtbaar

Dat zou dan wel inhouden, dat van iedereen alles gaat worden bijgehouden …
En misschien is dìt wel de reden dat het hier helemaal UIT staat. ( … maar daar kan :spraydot: Freedom meer over vertellen )

De activiteitensamenvatting e-mail bestaat uit:

  • Some activity statistics to emphasise activity levels
  • A list of the most popular topics
  • A selection of the most popular posts
  • Links of topics that are “New for you”

Wat zou Discourse extra moeten loggen dan dat er nu al gebeurt? Je hebt al een account. Discourse weet al welke topics je gelezen hebt en tot hoe ver. Ik kan me niet zo snel bedenken dat er iets extra gelogd hoeft te worden.