TP Link Omada router

Hi allen,

Ik heb onlangs een glasvezel internet abonnement afgesloten bij freedom.
Ik heb geen model erbij besteld omdat ikzelf Omada apparatuur heb. De router die ik gebruik is de ER605.
Nu krijg ik in geen mogelijkheid het internet aan de praat. Ik heb op dit forum een paar topics voorbij zien komen waarbij over Omada routers wordt gesproken, maar steeds in een andere setup dan welke ik heb.

Ik heb zelf een glasvezel kabel die in een ONT kastje gaat. Daaruit komt een UTP kabel die vervolgens in de WAN ingang van de ER605 gaat.
Wanneer ik de instellingen volg van freedom.nl voor eigen modem (inc MSS clamping, krijg ik geen internet).
Ik heb het idee dat het een lastig verhaal gaat worden. Heeft iemand toevallig ervaring met het aan de praat krijgen van freedom internet met de ER605?

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Steven

Welke apparatuur (en eventuele welke eigen SFP(+) module?) is dat, zijn dat de standaard spullen van Freedom cq. netwerkbeheerder, of is dat eigen apparatuur? Welke soort aansluiting heb je geleverd gekregen: AON of XGS-GPON? Ik heb geen kennis of ervaring van de TP-Link routers, maar het is wel belangrijk van de juiste basis situatie uit te gaan want anders is het lastig zoeken naar een oplossing.

Ik heb het werkend gehad met een 605 via een ONT, maar ik heb ondertussen en andere router.

Even in de simulator gedoken en deze instellingen zouden moeten werken, let op de vlan (6), het kan zijn dat die voor jouw belichter anders is:

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.