Transparantie is voor Freedom een belangrijke kernwaarde. Daarom presenteren we hierbij ons eerste transparantierapport over 2024 en 2025. Laat ons via de Community vooral weten wat je ervan vindt.
Ik heb het rapport gelezen. Kort, duidelijk, en ik zou willen dat het maken en publiceren van dit soort rapporten wettelijk verplicht is (zeker zolang ik nog niet in staat ben al mijn connectiviteit met Freedom te doen).
Hulde, ik was gestopt met het aanbevelen van Freedom vanwege het gedoe met het verhandelbaar maken van certificaten. Inhoudelijk is dit een uiting die mijn keuze voor Freedom opnieuw justificeert. [aanbevelingsmodus] on
Kleine irritatie voor de spelling-nazi: er staat in het balkje bovenaan iedere pagina ‘Transparatierapport’. Daar moet naar mijn smaak ergens een n tussen.
Yep, zeker hulde met iets voor andere ISP’s om inzicht te geven aangaande externe/overheidsverzoeken.
//–//
Een gedachte die ‘hier’ bij mij opkomt, wie dat inhoudelijk controleert of vaststelt ?
Niet om negatief te doen; ik kan ook een rapport afgeven met whatever en iemand dat ‘dan’ kan vertrouwen.
Met daarbij de vraag wat de betekenis daarvan dan is omdat niemand - iets met privacy - daarover inhoudelijk iets kan/mag melden aangaande (on/terechte?) redenen. De opsporingsinstanties e.d. zullen sws niets ontkennen noch (hoeven te) bevestigen.
Even kritisch terzijde aangaande “blokkade” omdat het narratief, technisch, imo een onjuiste is.
Freedom blokkeert geen verkeer naar; noch van “Russische staatsmedia”. Freedom heeft die gelieerde “domeinen” in haar verwijzende DNS omgeleid zodat ze effectief daarmee niet opvraagbaar zijn door haar gebruikers. Het telefoonnummer doet het dus prima maar naam van nummer is verwijderd uit het EU telefoonboek.
De EU heeft die sancties uitgevaardigd die o.a. ISP’s verbieden om bepaalde Russische Staatsmedia, hier kantoor te laten houden en/of die administratief in de EU te (onder)steunen.