TV Amino beeld en geluid haperen

Weer de volgende ramp met CD;

Sinds vanochtend hapert het beeld en geluid via de Amino op alle zenders.
Heb al power donw/up gedaan van de Amino en ook van de 7583.
Helpt allemaal niets.

Er is NIETS maar dan ook NIETS in mijn netwerk thuis veranderd, dus daar kan het niet aan liggen.

Anderen ook met het probeem? Iemand een oplossing? Is het tijdelijk? o

Ik zie dat het aantal fouten op mijn DSL lijn echt enorm is, normaal zijn dat er hier en daar maar een paar, en zeker niet:

image

Ook internet lag erdoor opeens even helemaal uit, maar doet het nu weer met dat soort foutaantallen.

Is dat het probleem? Waarkomt dat opeens vandaan?

Dat soort aantallen fouten zijn wel een verklaring voor slechte ontvangst.
Omdat elke DSL cel ongeveer 30 bytes data bevat heb je als snel meer dan 3 Cellen per netwerk pakket nodig.
Dus bij enige DSL verlies is er snel nauwelijks nog netwerkverkeer mogelijk.

Ik denk dat je de storing het eerst moet zoeken in de wijkcentrale… monteur die verkeerde kabel pakte, of iets los gestoten heeft en niet correct weer heeft aangesloten. Bij kabel breuk heb je eerst een langere onderbreking…
Het zal zeker via de helpdesk aangeslingerd moeten worden voor onderzoek.

Ik had ook ooit zoiets bij de hand, er was toen een verschil in draad lengte tussen beide draden van het aderpaar volgens de monteur.

Het lijkt zich vanavond vanzelf op te lossen. Het aantal fouten is nu weer zo’n beetje als ik het gewend ben, nog wel wat hoog op corrected DTU:

image

Dat kan ook het effect van autotraining zijn. waarbij delen van het spectrum niet gebruikt worden.
Toen ik nog DSL had hebben ze wel auto training op mijn lijn aangezet hoewel ik geen TV had.
Jarenlang is mijn snelheid en abonnement verlaagd omdat technische levering van de voor dat abonnement dat ik had niet mogelijk was, tot het minimum abonnement minimaal 20/2 werd.
Zonder auto training was de DSL 20/2… en onbruikbaar…, met autotraining werd de snelheid al snel
10/1 en regelmatig ook 9/1 voordat het bruikbaar werd.
Gelukkig kwam er toen glas beschikbaar. DSL hier was een zooitje ondanks dat ik in een stadswijk woon.
Afstand tot de wijkcentrale door de kabels was ~ 3,5 Km.

Helaas werd de auto training elke nacht gereset, waardoor elke dag begon met enkele uren uitermate traag netwerk
(een paar filetransfers met een cron job hielpen een lost met het re-training van het modem/DSLAM),

Alles lijkt weer bij het oude sinds gisteravond:
image

Van autotraining heb ik nooit eerder iets gemerkt
Werkte altijd perfect sinds ik deze line settings heb:

Waarom opeens een dag niet, is me een raadsel.

Ook ik kon de eerste 11 kanalen van de Amino niet gebruiken. Na een paar seconden stotteren stopte het beeld. Geluid ging nog even haperend door daarna niets meer. Als ik een programma, nadat het een paar minuten bezig is geweest, middels “kijken vanaf begin”, bekijk loopt alles soepeltjes.
Na verschillende experimenten elders in mijn thuis-netwerk, heb ik de FritzBox uit en weer aangezet. Dat hielp. De opmerking elders in het forum dat “het geheugen van de FritzBox volloopt” klinkt ongeloofwaardig, maar het resetten van de FritzBox hielp -in mijn geval- wel…
Ook dat vollopen is niet normaal. Dient dus te worden opgelost.

Dat was dus een heel ander probleem dan bij mij nu. Dat van die eerste 11 kanalen heb ik lang geleden ook gehad, toen bleek inderdaad het uit- en aanzetten van de fritz!box de oplossing. Sindsdien het probleem nite meer gezien.

Maar nu dus blijkbaar probleem met de verbinding zelf gedurende een dag,die zichzelf lijkt te heben opgelost.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.