Tv geeft aan geen signaal

Tijdens het tv kijken kwam in beeld: ‘geen signaal, controleer de antennekabel’.
Niets gedaan of aangeraakt op dat moment.
De Amino reageert op de afstandsbediening (blauwe lampje flikkert), maar de Amino geeft geen signaal af.
Alle aanbevolen stappen (meer keren) gezet (glasvezel los, modem opnieuw opstarten, Amino opnieuw opstarten, HDMI kabel vervangen, Amino ge-reset).
Sluit ik de internetkabel aan op de TV dan wel smart tv en ook op DVD werkt de tv goed.
Ook het geluid via optische kabel naar externe versterker werkt niet.
Bij heropstarten Amino gaat blauwe aan/uit lampje wel knipperen en later gewoon branden.
‘Lichtje’ verbinding bij insteek netwerkkabel brand.
Zie ik iets over het hoofd of is er iets mis met de Amino?

Als mijn tv vraagt om de antennekabel is hij overgeschakeld naar de tuner.

Dank voor het meedenken Erik, ik heb het zekerheidshalve gecheckt, maar nee. En ook krijgt de soundbar via de optische kabel geen geluid, terwijl die normaliter ook los van de tv werkt voor radio.

Dan staat je tv ongetwijfeld op “analoge ingang” of hoe dat dan ook heet bij jouw tv.
Als je tv op HDMI staat, zal die absoluut nooit een melding geven over een antenne.

Wil uiteraard niets zeggen over het wel of niet werken van de Amino, die zal mogelijk defect zijn, vooral om wat je zegt die ook geen geluid geeft over die digitale/optische uitgang.

Dank voor mee denken Anton. Enerzijds is de servicedienst langs geweest en na doormeten Amigo en wat bij stellen (?) werkte hij weer goed. Anderzijds - nav weer haperen - wees een technicus van een bedrijfje me er op dat bij het uitschakelen van Amino (en ook bij anderen) er ook vaak een signaal naar tv gaat en dat dit soms storing oplevert. Ik let nu op de volgorde van aan en uit zetten (steeds eerst tv en dan dan Amino).

Mogelijk dat sommige TV’s als het HDMI signaal stopt, die dan omschakelen naar een andere bron (bv. analoog…) en Analoog zal tegenwoordig nauwelijks nog ingesteld (kunnen) worden op een zinnige bron.

Klopt, vooral bij Samsung tv’s lijkt dat vaker voor te komen (overigens niet uit eigen ervaring, - geen Samsung tv hier :smiley: )