TV met Amino via Multicast

Ik heb een KPN verbinding. Sinds 19:09 vanavond (Donderdag 23 oktober 2025) heb ik problemen met de Amino wanneer ik Multicast kanalen wil bekijken (b.v. kanaal 150, ONS, gaat goed. Uitzending gemist ook).

Heeft dat iets met dit onderhoud te maken (link hieronder)?

Ik zit op “PoP: bras1.fi001.nl.freedomnet.nl“ en de melding in de Event Log van de Fritz!Box is:

23.10.25 21:25:54 Internet connection failed: Reason for error: 2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)

Deze melding komt in de log als ik de Amino aanzet. Nooit eerder gezien.

Ik heb dus geen enkel probleem met IPv4 of IPv6, internet werkt gewoon goed. Allerlei IPv4/IPv6 Test sites laten zien dat IPv4/IPv6 connecties en IPv4/IPv6 DNS geen enkele probleem is.

Ik heb inmiddels alles afgekoppeld en alles meerdere keren power-off/on gedaan, alle switches verwijderd en een hele lange UTP kabel naar de woonkamer naar de Amino.

Tips welkom.

Klinkt als een vastzittende DHCP-agent. Maak alsjeblieft een ticket aan en geef het ticketnummer door. Dan pik ik hem er uit om dit te onderzoeken en hopelijk snel op te lossen.

1 like

Ondertussen hebben meerdere klanten zich ook gemeld. Dus er is ook een algemene storing voor aangemaakt: Werkzaamheden en storingen | Freedom

1 like

Ik lees in de algemene storing, in de Update iets over “vroegste moment”, maar voor mij is dat dus 23 oktober 2025 rond 19:05.

Bewijsstuk 1:

Er liep op dat moment iemand in beeld bij Eva Jinek op NPO1, en precies op dat moment stopte het beeld.

Bewijsstuk 2:

Deze screenshot uit de Fritz!Box voordat ik een reboot deed. Om 19:11 heb ik de stekker uit de Amino getrokken er er weer ingestopt.

Ik heb toch graag een ticket want dan kan ik er naar kijken :slight_smile:

Of het moet al opgelost zijn?

1 like

Gemaakt: 92344226.

(en excuses dat ik dus tot 2x toe mijn verkeerde mailadres in het formulier heb ingevoerd, mobiele telefoon, dikke vingers)

ik heb sinds donderdag avond een vergelijkbaar issue met de multicast stream: er is op deze stream geen optisch geluid signaal, op de HDMI interface is wel geluid. Op andere streams: radio, opnames, terug naar begin ed is wel gewoon HDMI en optisch geluid.

de Amino box al diverse keren herstart maar dat heeft het probleem niet verholpen. ( ik heb ook een issue ingelegd (Ticket#92344229), maar het lijkt me een software issue en geen individueel hardware probleem