Sinds enige tijd hebben we, als we uitzending gemist of begin gemist kijken als nieuwste future dat er constant een Nederlands talige ondertiteling, net onder in het beeld staat of dat deze gewoon midden op het beeld wordt geprojecteerd. Het is niet mogelijk om hier van af te komen. Weet iemand een andere oplossing dan Resetten, want dat hebben we al een paar keer gedaan en dat werkt niet.
Het valt ook op dat de ontvanger (dit is de Animo) zeer traag reageert. Ook hier helpt resetten niet bij.
Graag een reactie op beide items en nog liever een werkende oplossing.
Dat heb ik gisteren inderdaad gedaan, maar helaas zonder resultaat. Volgens mij helpt het alleen als het schakelen tussen de diverse kanalen erg traag is.
Voor de problemen bij uitzending gemist. B.V. Niewsuur wat ik later kijk en waar dan Nederlandse ondertitels zijn inverschillende kleuren om de sprekers te kunnen onderscheiden. Het ondertitelen van de uitzending is niet ingeschakeld. En dat heb je ook niet als je direct kijkt.
Dit geldt ook voor diverse andere programma’s die ik terugkijk. Hier is jammer genoeg nog niet op gereageerd.
Mogelijk dat de update die vannacht plaats gaat vinden een oplossing bied. Hier hebben we ook regelmatig last van traag reageren of soms zelfs even stil beeld. Dit is voor zover ik in kan schatten sinds de vorige update.
We wachten af en hopen dat CD dit op kan lossen.
Tussen resetten en resetten zit een verschil.
Heb je het met de paperclip methode gedaan?
Deze doe ik alleen, als niets anders helpt.
Met deze methode zijn evt rare instellingen ook weg.
Bij het resetten, kun je ook de laatste firmware krijgen.
Als daar nog een probleem in zit, krijg je die ook. Of verdwijnt het probleem met een fix.
Ik schrijf dan ook voor en na de reset even het build nummer en de datum op van de firmware.
Ik heb net alleen de spanning er af gehad en ging van.
130835/2025-02-19 ==> 132012/2025-03-31
Dit is ook handig voor de helpdesk om te weten, bij problemen.
De update heeft er inderdaad voor gezorgd dat het schakelen tussen de diverse kanalen sneller verloopt. De ondertiteling bij begin gemist is wel verminderd, maar nog niet helemaal weg. Gisteravond keken we Nieuwsuur via begin gemist en we werden regelmatig vegast met Nederlandstalige ondertiteling, soms bijna buiten beeld, soms potificaal in het midden van het beeld bij Nederlandse sprekers waarbij ook nog eens de ondertiteling achterliet. Vervolgens viel de ondertiteling gelukkig weer weg, echter enkele minuten later weer van het zelfde laken een pak. Ja de update heeft er voor gezorgd dat we sneller tussen de kanalen kunnen wisselen, maar heeft de irritatie van de gefragmenteerde ondertiteling niet verholpen. Op de vreemdste momenten zie je deze nog.
Hoe kan dit laatste probleem definitief worden opgelost en hoelang gaat dat duren?