TV ontvangst instabiel - flashing en uitval

De laatste dagen heb ik last van een instabiele TV ontvangst. Het scherm vertoond flashes waarbij vooral de ondezijde van het scherm witte flashes vertoond. Geen digitale distortion maar echte uitval van onderste scherm helft met witte flashes. Ook zijn er uitvallen waarbij het hele scherm even volledig zwart is en het geluid uitvalt. Dit doet CD zowel op de Amino als in de app via de mediabox. De Amino hangt met een directe kabel aan de Fritz. Omdat het flashen en zwart uitvallen zowel via de amino als CD-app op de mi-box plaats vind denk ik dat het niet aan mijn interne setup (die ook tijden goed gewerkt heeft) ligt maar aan het externe signaal van CD. Soms is het flashen en uitvallen zo frequent dat er niet met fatsoen naar te kijken is. Ben ik hier allen mee of hebben meer mensen hier last van? en belangrijker weten we een oorzaak en oplossing?

Goedemorgen Samuel,

Vervelend dat je problemen hebt met TV kijken. Zelf heb ik die niet ervaren dus mócht het een CD aangelegenheid zijn dan is het een plaatselijk iets.

Je lijkt me niet iemand die zomaar een A/V storing meldt zonder eerst zelf een troubleshoot te doen en de (harde) reset opties op de Amino al hebt geprobeerd.

Kun je het TV toestel zélf ook uitsluiten als oorzaak?

Voor de hand liggende tests
  • Heb je de beschikking over een andere TV/monitor om te kijken of dit verschil maakt?
  • lmaakt het losmaken van andere bronnen verschil?
  • zijn de connecties goed vastzitten/gezekerd?
  • brengt vervanging van kabels verschil in gedrag van het flikkeren/dimmen?
  • zijn alle eco- én energie besparende functies in TV-settings uitgezet?
  • zijn de laatste software updates op de TV uitgevoerd of net beschikbaar?
  • geven andere bronnen zoals een blu ray/DVD zelfde resultaat?
  • TV al gereset?
  • durven we liever niet aan te denken en zoeken graag elders de oorzaak: de badkuipkromme

Hi Michael
Uiteraard heb ik de stekker er al uitgetrokken en alles opnieuw opgestart. Dat lost het niet op. Het is vreemd want soms uren alles OK en dan ineens begint het. Ik heb me zojuist bedacht dat de HDMI switch in mijn setup ook de oorzaak kan zijn want die zit voor de Amino en voor de MiBox. Ik heb nu de Amino zonder switch direct aan de TV hangen. Geen flashing meer gezien. Nog even langer testen maar jump to conclusion: HDMI switch is NOK… :unamused:

Mooi dat je zo snel het euvel hebt kunnen vinden en blij dat je weer ‘ongestoord’ TV kan kijken. Jammer natuurlijk dat de oorzaak bij de switch ligt maar beter dan aan de TV zelf. Een doekje voor het bloeden dat wel :zipper_mouth_face: