TV storing sinds een klein half uur

Reset Animo geeft geen verbetering
Nu circa 20" zonder fatsoenlijk tv signaal.
Lijkt op diverse kanalen te zitten.
Nog suggesties?

herstarten router en nogmaals reset Amino geeft nu een goed beeld.

Tsja, ergens een hele vreemde interactie tussen Fritz!Box en Amino waardoor je ook Fritz!Box een POR moet geven.
Eigenlijk belachelijk. Was bij KPN settop box nooit nodig.

Is al vele maanden zo, maar dit probleem interesseert ze niet genoeg om het op te lossen.

Hoewel mijn reden voor steunen Freedom niet hier ligt, signaleer ik het wel. Zal ooit opgepikt worden

Door wat studie hier ;-}

Heb nu de lanpoort op 100 mb gezet.
Benieuwd of die storing nu uitblijft

Met de FB zijn wel meer vreemde dingen - die ik wijt aan de inmiddels ondoorgerondelijke gedachtengangen van AVM - waarbij de FB (helaas) instellingen onthoudt van voorgaande sessies/situaties die bij een herstart van een eerder verbonden en dus opnieuw te verbinden apparaat dan roet in het eten kan gooien. Ik denk hierbij ook aan Mesh dat niet, laat staan selectief, is uit te zetten.

Wat hier mogelijk geprobeerd kan worden, om een POR te voorkomen, is de Amino offline zetten en dan in de FB, de “onthouden” instelling verwijderen uit de netwerklijst.

NB: Voor beide situaties, wel of niet onthouden van sessies e.d., valt wat te zeggen waarbij het jammer is dat AVME.DE dus bepaalt dat het onthouden moet worden.

Elders, naast 100mbit forceren, zie ik de ervaring door er een losse switch - bvk een netgear of tp-link - tussen te zetten, netwerk gerelateerde doorvoerstoringen minder of niet meer voorkomen. De Fritz lijkt soms wat vreemd om te gaan met zg layer2 (switch of mcast) zaken waarbij ik de Amino verdenk dat die ook niet helemaal koosjer omgaat met standaarden.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.