Ik heb dit probleem bij XS4KPN TV ook niet gezien, maar dat product had dan wel weer andere vreemde en zeer storende eigenschappen. (Bv software niet planbare software updates op min of meer willekeurige tijdstippen die nooit goed uitkwamen)
Andere STB hardware of betere software is welkom, maar zolang er geen blokjes op het scherm verschijnen is de Animo700 voor mij wel voldoende. (Ook ik ben een simpele TV kijker)
Overigens ervaar ik wel met enige regelmaat hinderlijke bedieningsproblematiek sinds de laatste software in de Animo.
In Topic [Amino:] beeld/geluid storingen worden diverse issues en soms ook oplossingen genoemd en is zeker de moeite waard om eens door te bladeren.
Er is nog een interessante check door NPO 1 GOS (zender/kanaal: 220) eens te selecteren, die werkte bij mij wel terwijl NPO 1 o.a. problemen had. Deze twee zenders worden met een verschillend protocol aangeboden.
Bij mij heeft een restart van de Fritz box soortgelijke problemen opgelost. Deze was bij mij toen al een tijdje niet herstart, een goed teken lijkt mij. Maar kennelijk was er wel iets met het multicast protocol uit de band gelopen.
Kijk ook eens naar Problemen oplossen met Televisie van Canal Digitaal
Stap 1 is een herstart van het modem.