Hallo allen,
Sinds gisteren heb ik een Unifi Cloud Gateway en ik probeer deze zo in te stellen dat ik de Fritz box niet meer nodig heb. Voor internet was dat een koud kunstje. Simpel de instructie volgen: VLAN id op 6 zetten, Verbinding over PPPoE en credentials invullen.
NB: Mijn aans;luiting is glasvezel over XSGPON.
Voor iptv van canal + wordt het echter lastiger:
Wat heb ik gedaan?
Ik heb een vlan (4) aangemaaktmet de naam TVNET verwijzend naar de UCG Ultra. Automatische internetbron IP / NAT aangevinkt net als Auto-schaal netwerk. Daarmee is er voor het vlan een eigen subnet aangemaakt. Verder staat internettoegang, IGMP Snooping en mDNS ingeschakeld net als automatische standaard gateway, DNS server als Ping conflictdetectie. DHCP modus staat op DHCP Server.
Wanneer ik DHCP modus op geen zet, krijgt de amino box geen ip adres meer. Waneer ik hem op relay zet, weet ik niet wat ik moet invullen als relay server.
als ik mDNS uitzet maakt dat geen enkel verschil.
Ik heb in de WAN verbinding (VLAN id 6) IGMP-proxy ingeschakeld en deze laten proxy-en naar TVNET.
Ik heb poort 1 van de ucg ultra ‘gekoppeld’ aan TVNET. Ik heb multicast Routerpoorten ingeschakeld.
Na elke aanpassing heb ik de amino box gereboot. In de instructie staat verder iets over RTSP. Die optie vind ik niet. Ik zou dat kan een destination NAT regel moeten aanmaken richting de IP TV ontvanger. Hier weet ik even niet meer wat de bedoeling precies is. Wanneer ik Automatische Internet Bron IP/NAT uitschakel krijg ik 3 invoervelden: internet 1. internet 2 en MetTv. (De laatste is mijn wan verbinding). Ik heb echter geen flauw idee wat ik daar moet invullen.
Resultaat is dat op de amino box alles het doet behalve live TV. Dat laatste wil ik juist graag wel aan de praat krijgen. Is er iemand die dit probleem wel al opgelost heeft?