“Ik ga met collega’s overleggen of we hier iets aan kunnen doen of kunnen veranderen samen met Soverin. Ik ben het met je eens dat er veel use cases te bedenken zijn waarbij het huidige filter problematische effecten kan veroorzaken.
Ik heb ook geen probleem ondervonden na recentelijk te hebben gemaild vanuit Belgie en Duitsland op dezelfde dag. De soep is vast niet zo heet als dat hij hier geschetst wordt.
Ja, in mijn geval duizenden kilometers afstand tussen de verschillende smtp-gebruikers.
En het nieuws erover dat ik ontving is:
“Het probleem is aangekaart bij Soverin. We hebben aangegeven dat het filter nu een hoog ‘false positives’ gehalte heeft wat niet gebruiksvriendelijk is. Zodra ik een update voor je heb, laat ik het weten.”
Thx4update. Strikt genomen vind ik het bevreemd aanvoelen dat Freedom het probleem moet ‘aankaarten’ alsof dat te onderhandelen is.
//–//
Ik zou willen/verwachten dat Freedom, Soverin opdracht geeft of het verzoek doet; om de dienst in te richten.
Dit in mijn verlengde dat ik als gebruiker zelf wil kunnen kiezen of en dan met welke SSL in qua aantallen mijn mails via SMTP kan doen.
Nu moet ik derde partijen inzetten met allerlei moeilijk krom gedoe om o.a. mails vanuit o.a. embedded systemen in mijn eigen mailbox bij Freedom te krijgen.
Ik kan mij weer prima vinden dat er dan in het beginsel juist locatie filters juist wel een meerwaarde hebben om iemand te helpen beschermen. Hiermee voorkomen dat vanuit de wereld met iemands account ‘onveilig’ kan worden gemaild.
Ik heb het al eens vaker hier in de community geroepen: Ik gebruik Freedom vrijwel alleen voor de internetverbinding.
E-mail op mijn eigen domeinnamen heb ik bij een professionele hoster ondergebracht met nauwelijks beperkingen en waar ik vrijwel alles zelf kan instellen voor 1,50 Euro incl./maand.
Geen discussies en geen afhankelijkheid van de wil en onwil van een andere partij waar Freedom de e-maildienst heeft ondergebracht.
Waarom regelt Freedom niet een eigen mailserver? Dat is toch geen rocket science?